Gå til innhold

La oss snakke om stuk/stance

Ranger emnet

eiriksmil

Anbefalte innlegg

Ulovlig!

:lol:

Blir ikke sååå ulovlig da, hvis det blir ulovlig i det hele tatt(?).

Bilen henger i løse lufta på bildet, så når jeg slipper den ned på bakken sånn som den skal være blir det jo ganske bra negativ camber. Kontaktflaten på dekket kommer iallefall innenfor skjermen.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, og det er det som spiller en rolle. Er vel multi-link bak på disse? Da skal det senkes :D

Dette tror jeg blir bra!

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både dekk og felg kommer nok såvidt innenfor skjermkanten i øverkant.

I tillegg så kan man nesten si at de forsjellige trafikkstasjonene rundt om i Norge praktiserer forskjellige regler.

For å nevne et eksempel så har denne bilen fått godkjent- og skrevet felgene inn i vognkort:

Edit: Han hadde visst ikke fått godkjent felger likevel, det var bare noe han skrøyt av FØR han viste bilen hos tilsynet.

AutomoteE46prettyniiice.jpg

AutomoteE46pretty-prettyniiice.jpg

Hadde ikke denne bilen vært senket såpass grovt så hadde nok disse felgene stukket utenfor skjermene også.

Endret av Torak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

True true!

Ville bare klarne opp i noe jeg trodde var usikkert..

Men da er du klar over det, så alt er greit! :D

Jeg importerte en civic med dekkstrekke deluxe for noen år siden, den fikk jeg ikke godkjent med de medfølgende dekk og felger (tyskernes dekkstrekk kunst var intakt!). Så jeg måtte på med vinterdekk type småtteri og sniiike meg ned til biltilsynet igjen..

Da ble den selvsagt stoppa av at baklyktene ikke blinka orange men rødt.. møøøkka folk!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår:) "Bedre føre var enn efter snar" :P

Hehe..var det type 165/45 dekk på 8" felg eller? ;)

Neida, men joda..ikke alle folka er like lette å ha med og gjøre.

Vi som er over gjennomsnittet interessert i bil er en uønsket rase her i Norge. It's a shame..

Edit: Vi får prøve å holde oss litt nærmere topic igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, husker jeg så på den Civicen der da den lå ute til salgs for et par år siden..

Men jeg tok heldigvis til forstanden og kjøpte meg en Bmw ;)

Angående "tyskerstuket" så får du ikke en tøffere look på en bil.. Bredt bygg klemt nedpå bakken med felger som rommer hver millimeter av hjulbua er helgromt ! Kjørbart er en annen diskusjon :D

'99 Bmw 320Ci *Automote*

Link: http://www.bilforumet.no/3-serien/204886-e-46-coup-automote.html

- Rolling low isn't just a mod, its a lifestyle -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpten fort, fant gjennomsiktige hjulbuer.. 2 mnd senere ble jeg påkjørt av en saab 800 (laaang frontfanger) som ville kjøre forbi en buss i 30 sona og plante fangern sin langt inn i min..

Så ble ikke mer enn 2 mnd gammel på norske skilter! :P

Men Back-to-topic;

Syns "stuket" på den var flott! :D

Honda%203.jpg

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må nok si at begge de Civicene kunne vært mye nærmere bakken :) Felgene så ut til å passe, iallfall størrelsesmessig.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider