eiriksmil Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2008 Det er noen ting som bare ser dårlig ut. Syns man biler som er signe i stumpen er kult, handler det ikke om dårlig smak, men dårlig syn :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2008 Det er noen ting som bare ser dårlig ut. Syns man biler som er signe i stumpen er kult, handler det ikke om dårlig smak, men dårlig syn :) Eirik Korrekt Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Det er noen ting som bare ser dårlig ut. Syns man biler som er signe i stumpen er kult, handler det ikke om dårlig smak, men dårlig syn :) Eirik bra du er nerd da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 bra du er nerd da nerd? da er det KUN nerder her til lands, en bil som er sigen bak er skummelt å se på... helt annerledes om det er en rcn/supernasjonal-bil, da skal den ha feste(ikke utseende).. da er det grisegromt med lett sigen bakende... men på veien er det motsatt, den skal stupe litt framover.. det er rett og slett en umulig debatt, for det ER finest når den stuper litt, baksigen bil er flaut. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Jaja glad vi ikke har lik smak :) mer av denne PLZ! hadde bilder av den før men mista alt husker ikke hvor finne thank you & come again japsefolka har den beste Stance! mens tyske old skool ser finest ut :) Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Like meningsløst som dekkstrekk? eller som en Volvo ;) :ratatatat Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 nerd? da er det KUN nerder her til lands, en bil som er sigen bak er skummelt å se på... helt annerledes om det er en rcn/supernasjonal-bil, da skal den ha feste(ikke utseende).. da er det grisegromt med lett sigen bakende... men på veien er det motsatt, den skal stupe litt framover.. det er rett og slett en umulig debatt, for det ER finest når den stuper litt, baksigen bil er flaut. ok så folk kan ikke mene forskjellige ting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Noen liker Andre liker :phatyo Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 helt annerledes om det er en rcn/supernasjonal-bil, da skal den ha feste(ikke utseende).. da er det grisegromt med lett sigen bakende... Hmm, så en dragracebil/dragster skal være sigen i ræva for å få mest mulig feste altså? Synd ingen er det :) Min mening i diskusjonen som går her er som de fleste andre mener; Høy i trynet/sigen i ræva = retarded, kileformet/stuka/amcarstuk = gromt. ;) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Hmm, så en dragracebil/dragster skal være sigen i ræva for å få mest mulig feste altså? Synd ingen er det :) Min mening i diskusjonen som går her er som de fleste andre mener; Høy i trynet/sigen i ræva = retarded, kileformet/stuka/amcarstuk = gromt. ;) 100% enig med det jeg. Men på rallycrossbiler så er dem lavere bak for å flytta tyngdepunktet bakover, det er jo gromt stuk på rallycrossbiler PÅ rallycrossbanen.. men hvis du kommer med en sigen bil på veien så lokker jeg øya mine i hvertfall, det er jo bare hinnsides stygt. ÆSJ Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 De aller fleste biler heller litt forover, også de som ikke ser sånn ut. Noen som har tatt en runde med vater eller målt litt vinkler her og der utenpå en bil? Da oppdager man det. Svært mange biler ser signe ut i ræva FØR de faktisk er det. Da jeg begynte på denne: Så den slik ut: Etterhvert ble det slik: Når man bygger opp igjen såpass fra bunnen, får men endel kjennskap til dette med design og hvor lite "feil" som skal til før det blir "helt feil". Det artige er jo at disse "reglene" gjelder på nye biler akkurat som på gamle. Selvsagt varierer smak og behag masse, men likevel er det faktisk ganske strenge regler som gjelder for bildesign. Og da snakker jeg ikke om regler som noen har laget, men universelle regler hvor resutatet bare blir helt feil dersom man beveger seg utenfor de. Et eksempel: Hot rodden min ble feil første gangen jeg prøvemonterte karosseriet. Den var for høy. Jeg senket den 15 mm bak og 10 mm foran, så ble den helt riktig. 10 og 15 mm er ikke mye på flere meter med bil, men det var kun det som manglet. Selvsagt ville andre sikkert foretrukket den ennå lavere, men da snakker vi om smak og behag. Jeg snakker om proposjoner. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Kan legge til at det at biler er signe i stumpen ofte er illusjoner; hjulbua foran er ofte høyere enn hjulbua bak, på noen biler mer enn andre. Når man da senker jevnt foran og bak vil den se mer sigen ut enn den gjør standard. Det er liksom ikke like kult lengre når bakdekkene begynner å dekkes av skjermene, mens det fortsatt er ordentlig mellomrom mellom dekk og skjerm foran. Med andre ord kan biler som ser helt skjeve ut likevel være helt rette. Jo høyere bue foran, jo mer senk må til :D Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 . Jo høyere bue foran, jo mer senk må til :D Eirik det stemmer, helt korrekt:) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 vis man ser bort fra coilovers, hvor mange fjær produsenter tar høyde for det? Til gamle bilen fant jeg 1.. lesjøfors.. På den nye har jeg ikke funnet noen som statens vegesen liker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 vis man ser bort fra coilovers, hvor mange fjær produsenter tar høyde for det? Til gamle bilen fant jeg 1.. lesjøfors.. På den nye har jeg ikke funnet noen som statens vegesen liker.. i og med at det heter STATENs vegvesen, så tar man det ikke så nøye.. for det andre så er det bare å lage seg spesialfjærer hos åkrene om man vil gjøre det litt seriøst, da er det lovlig også;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.