Gå til innhold

La oss snakke om stuk/stance

Ranger emnet

eiriksmil

Anbefalte innlegg

Er jo overflod av jappser med senk, camber og 4 feite dassruller.

Mer amerikanere og tyskere!

Er ikke rart det blir mye bilder av sånt når det er japanere som tradisjonelt sett er best på stance vel? Tyskere er en ting, men amerikanere og stance er jo ikke like populært..

Roar, hjula burde kanskje vært lengre ut for jeg syns bilen ser litt tam ut :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiriksmil:

Stemmer det du sier, veldig lite amerikanske biler med "stance" da tenker jeg på amcars. Men ny generasjons amerikanere derimot er det flere av som kjører på med stance.

Joa, bare få rulla hjulbuene mine først ;) Så kommer dekka litt mere ut mot hjulbuene.

Hisap:

Trenger ikke være masse camber nei, men det utgjør en stor del på utseende, også har det veldig mye å si med at de fleste "nordmen" ikke liker den stilen. Noe kansje du ikke gjør?

Stance er heller ikke ren definisjon av en type utseende.

Du har mange typer stance. Bare et par eksempel.

Flush = Felgen sitter i lik linje som hjulbuen:

716262271_9WFYw-S.jpg

3538023878_c8b9e8b3d3_b.jpg

Poke = Felgene/dekka står uttafor hjulbuen, noen ganger mye, noen ganger litt, men når det er litt så går det under samme kategori som flush til tider:

dsc0062l.jpg

g3-570x380.jpg

Pluss, de jeg posta over her, kan gå under andre kategorier. Er som sagt ingen fasit på det. Og grunnen til at fleste kjører på med masse camber er fordi at de skal få på så breie felger som mulig og sammtidig gå veldig lavt. Er en grunn til at jeg gjør det liksom O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i min mening. Jeg ser for meg at stance, som forøvrig er det dummeste ordet jeg har hørt, omhandler hjul og senk, hvordan hjula er i forhold til skjermer, camber osv...

...mens stuk er litt for hele bilen. F.eks. Peugeot 205 med rallystuk eller Boble med Rat-stuk, amerikaner med dragstuk eller det kan være en 240 med framstuk, som jeg kaller det, at den er lavere fram enn bak.

Grovt sett så kan det brukes likt. Ser jeg en bil som ser feit ut med riktig senk, felger og strekk, tenker jeg at "det var et bra/tøft/fint stuk".

Men det er bare sånn jeg ser på det. Trådstarter, Hr. Smilden, har sikkert et annet syn på det;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i min mening. Jeg ser for meg at stance, som forøvrig er det dummeste ordet jeg har hørt, omhandler hjul og senk, hvordan hjula er i forhold til skjermer, camber osv...

...mens stuk er litt for hele bilen. F.eks. Peugeot 205 med rallystuk eller Boble med Rat-stuk, amerikaner med dragstuk eller det kan være en 240 med framstuk, som jeg kaller det, at den er lavere fram enn bak.

Grovt sett så kan det brukes likt. Ser jeg en bil som ser feit ut med riktig senk, felger og strekk, tenker jeg at "det var et bra/tøft/fint stuk".

Men det er bare sånn jeg ser på det. Trådstarter, Hr. Smilden, har sikkert et annet syn på det;)

Som jeg sa i min post, det er ingen fasit på hva som er rett og galt på et stuk/stance. Det er noe en person bestemmer selv. Jeg synes ikke felger, senk er nok. Det er en smule standard etter min mening.

Jeg liker det lavt, og brett, og med camber. Men det er visse untak og, sånn som golfen til |Massern|, den er evig fet! :D

Det er mange biler jeg synes er så å si 100% perfekte etter hva jeg liker, men det er også masse fail der ute.

F.eks: Bilen min er sikkert fail for mange, men for andre ikke. Sånn er det bare, vi er forskjellige...:doh Og det er en BRA ting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider