Gå til innhold

Sivilpoliti? Eller?

Ranger emnet


Juletrefot

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rette stedet å poste, men prøver likevel.

 

I natt kjørte jeg på E6 fra Sarpsborg til Oslo. Jeg kjørte ikke for fort, og heller ikke annet uforsvarlig ved kjøringen min.

Plutselig ser jeg det står en parkert bil med parklys på ved en påkjøringsrampe, og denne legger seg diskret bak meg. Den ligger kanskje 100 m bak hele tiden. Når jeg kjører inn på en bensinstasjon ca 2-3 km senere, blinker den også inn, men den kjører da forbi, over en bru og parkerer ved påkjøringsrampen på andre siden. Bilen dette gjelder, er en Toyota avensis stasjonsvogn, med litt mørke bakruter. Den ser også litt "sportslig" ut.

 

Er dette sivilpoliti eller er det folk som legger seg etter meg for gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste sivile ( om ikke alle ) spanerbilene har mørke bakruter å noen ganger siderutene hele veien også (fyfy), jeg er ikke sikker på hvorfor, men det kan være for å hindre innsikt i bilen på den måten pluss at de skjuler utstyr å blålysa som faktisk allerede henger i bakruta men som er veldig vanskelig å se nettopp pga sotede vinduer

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deisdert beste tips for å spotte sivile biler må være 2, eller flere antenner, da de trenger de for samband. Nest på listen blir blåe fjernlys, på "aktuelle" merker og modeller

 

Det er jo bare gode "gamle" sivilbiler så har mer antenner, de to siste jeg har blitt stoppa av, helt ny Mercedes E klasse, hadde INGENTING som tyda på det va sivil.. ikke sotet ruter, ikke noenting..

 

Også en ny(for 2år siden:P) V70, alt den hadde var sota bakruet, men hvilke stv har ikke det for tiden?

 

Blir tøffe tider folkens =(

Saxo TCT908 Blach & Chrome 5x120 8,5x19 ET15 m dekk HBO 10 000,-

BMW e36 Cab

[x]BMW e39 523 [x] Citroen Berlingo[x] BMW 520i e34 [x] Volvo 760 [x] BMW 318i e30 Herjebil [x] Honda Prelude 2.2Vtec [x] BMW 520i e34 [x] Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår