Gå til innhold

Basshjelp!

Ranger emnet

Freddry

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nettopp installert mitt første bilanlegg og er ikke helt fornøyd.

Jeg er helt på nybegynner stadiet når det gjelder bilstereo så bear with me! :P

Jeg har satt inn en 2000W dual 4 ohm 12" fra Pioneer i en "portet kasse" (tror jeg det kalles?)

Til den har jeg en monoblokk fra Cerwin-Vega! på 600W. xl 600.1 tror jeg modellen heter.

Har hørt samme bassen og samme forsterker i en annen bil før og der trøkka det mye mer enn det gjør i bilen min nå.

Problemet er at når jeg setter på musikken kan jeg på en måte høre bassen bak der, men kjenner den ikke. ;s

Kjenner det vibrerer litt i sete og i rattet, men kjenner ikke trykket i lufta, liksom... :P

Det rare er at når jeg åpner bagasjedøra blir bassen kraftigere inne i kupèen. (Ikke veldig kraftigere, men merkbart).

Også når jeg står med bagasjeluka oppe og lener meg inn i bagasjerommet for og skru på forsterkeren og sånt merker jeg bassen veldig!

Så mitt spørsmål da er; hvorfor kjenner jeg ikke bassen når jeg sitter i førersetet?

Hvis dere skulle lure så står kassa med elementet mot bagasjedøra med portene opp. Elementet er parallellkoblet.

Og jeg hører på alt mulig, men liker musikk med masse bass. (Techno, rap, r'n'b osv)

På forhånd takk, Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm okei. Elementet peker bakover sånn den står nå. Men portene peker oppover. Jeg har hørt akkurat samme bass med akkurat samme kasse i bil før og det spilte mye bedre.

Glemte og svare på det i forgje melding, men har ikke hatt annen bil før. Men hørt den i bilen til en kamerat.

Har prøvd og fjerne hattehylla for og se om lyden fikk bedre "flyt" igjennom bilen eller hva jeg skal si, men hjalp ikke noe særlig. Prøvde også og snu kassa så elementet pekte inn mot baksetet. Ikke noe merkbar forskjell da heller.

Men tror dere og bygge ny kasse der elementet peker samme vei som portene, og sette det mot bakdøren hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider