Gå til innhold

Skal kjøpe meg bil! (førstegangsbil)

Ranger emnet

Crouwn

Anbefalte innlegg

Hey!

Nå skal jeg endelig kjøpe min første bil, og jeg har alltid likt BMW :D og 5-serien er jo midt i blinken!!

Pris: innenfor 100 000

Bør vel gå for 520i innen den prisklassen, men går vel greit nok den? Vil ha E39 (1996-) så ny som mulig med lavest mulig km, synes denne bilen er dritkul!

Hva synes dere a? :D kan det lønne seg å importere fra tyskland forresten? Innenfor 100 000 totalt... eller finn.no

bmw<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 months later...
...og hvis jeg ikke er helt på jordet så er forsikringen rimeligere på 3-serien.

Såpass? Sjekket forsikring i fjor, og da ble dem helt rabiate når jeg ville forsikre 325ci cab e46 2001 mod på meg.. 530i 2002 mod var det derimot helt greit og relativt fornuftig forsikring på :wonder: E36 M3 var det og null problem å forsikre.. Dette var foresten gjensidige..

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass? Sjekket forsikring i fjor, og da ble dem helt rabiate når jeg ville forsikre 325ci cab e46 2001 mod på meg.. 530i 2002 mod var det derimot helt greit og relativt fornuftig forsikring på :wonder: E36 M3 var det og null problem å forsikre.. Dette var foresten gjensidige..

Sikkert fordi at selskapene ser på 325i som en typisk ungdomsbil. Har inntrykk av at alt som har 325 på seg blir dyrt. E30, E36 og E46. 5-serien er vell ikke typiske ungdomsbiler, så de blir da lettere å forsikre uavhengig av motorstørrelse.

E36 M3 er vell et "utilgjenglig" objekt for de fleste i 18 års alderen. Om man ikke har snille foreldre da.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kjøpt meg en 97 modell 5-serie BMW som har gått over 303 000km.

Til denne kmstanden er jeg selv meget fornøyd, alt fungerer som det skal bortsett fra at antispinn-lampa lyser. Dvs at den ikke fungerer.

Ellers er det rust på bakluka og ved bensinlokket, og litt bulker og riper. Rust på disse plassene er visstnok vanlig.

Ellers er dette en 520 med steptronic, og den går ikke veldig bra. Kjørte den fra Broklandsheia - Horten på 0,78l/mil, så den ligger på 0,7-0,8 en plass. Den drar greit over 4000rpm, men sjelden man trøkker den såå hardt til hele tiden, derfor virker den litt treg. 520en tror jeg egentlig jeg vil anbefale med manuelt gir. Ellers er nok 523 en bedre motor på automaten.

Men alt i alt, en meget lukrativ bil som går langt og godt! Kan anbefale disse ;) Minus er dyre deler selvsagt, men det gjenspeiler da gjerne også kvalitet.

Forsikring på meg (20% bonus og totalforsikring hos gjensidige) som har dette som førstebil på meg kommer på 9500 inkl bil, reise og personforsikring. Jeg er 24 år.

Til slutt, hvis du vil gjøre det billigst mulig, så kjøp en bil som er <=97 modell, for disse koster 1529kr i omreg. Kjøper du en 98 modell koster den 6500 i omreg.

Hjalp dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider