Gå til innhold

Noen Granada guruer her?

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

Mye mas om krengingshemmer her nå. Beklager det. Hos hugger'n i Kristiansand er det ikke tillatt å snoke på egnehånd. Man må henvende seg i kassen. Dermed blir det håpløst å finne ut slikt som dette.

Noen som vet bredde mellom "beina" på Krengingshemmer til Ford Granada?

Volvo 240 og 740 serien er for smale, men Granadaen er kanskje litt bredere?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får svar før mandag, kan du jo alltids se om du finner en nyere ford som bruker dette staget, så kan jeg se om jeg finner noe i delekatalogen til ford når jeg kommer på jobb på mandag :D

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet ut noe mere.

Granadaen har 10 cm bredere sporvidde enn Volvo 240/740, men jeg vet ikke hvor bred kreningshemmeren er.

Det er ganske håpløst dette. Hadde jeg fått gå og snoke litt med målebåndet på egenhånd hos en hugger skulle jeg funnet det ut på en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan da strengt tatt ikke være så rævhøl at de stiller seg på bakbena hvis du forklarer situasjonen veldig pent, og bare sier du skal ta noen mål :)

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Sant og si har de aldri vist den helt store serviceinnstillingen der borte.

Å forklare folk at jeg bygger bil og skulle tatt noen mål er i tillegg nok til at de omtrent logger av oppi hodet. Slik er det forresten med verksteder også. 2 millimeter utenfor det normale de er opplært til å konsentrere seg om, så logger de av.

I tillegg har hugger'n lørdags stengt og det gjør det vanskelig for meg å komme meg dit pga jobben min. Tror de har langåpent på torsdager, men på denne tiden er det jo temmelig mørkt allerede på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Mandal er det ingen. Det har vært tidligere, men er ingen nå.

Den oppe i Hægebostad kan umulig være rare greiene.

Har kontakt med en oppe i Marnardal, men har har ikke de bilene jeg trenger.

De andre blir mye lengre unna enn den i Kristiansand.

Men jeg ringte til de i Kristiansand igjen i dag og fikk en av gutta der på tråden. Han sa jeg skulle slippe inn på tomta hvis jeg sa jeg hadde snakket med han.

Så vi får se i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har hugger'n lørdags stengt og det gjør det vanskelig for meg å komme meg dit pga jobben min..

Tror mange ville blitt overasket over hvor langt man faktisk kommer seg med ei knipetang :D

Men fra spøk til alvor; du får prøve videre, skal nok bli en årning' på det ;)

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en kald dag på huggetomta og står igjen med kun et par mulige alternativer:

Granada krengingshemmeren så lovende ut men den de hadde var på en 6'er bil og var 23 mm i diameter som blir for tykt. Men bredden så ikke ille ut, og den var så "enkel" i utformingen at det nok er mulig å kappe den litt i endene til mitt bruk.

Den andre aktuelle er den på de første utgavene av MB C-klasse. Den var også 23 mm, men smalnet av og ble tynnere ut mot endene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider