Gå til innhold

Xplot's BMW E34 Langtidsprosjekt

Ranger emnet

xplot

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne legge ut mitt lille prosjekt her på forumet da....

Dette er altså en 520iA 24v, den har gått snaue 220 000km og bærer egentlig ikke så mye preg av dette.

har vel egentlig ingen fast plan over bilen men med tiden skal den ha en "clean" orginal look, mulig jeg går for no M styling av no slag.

Motormessig blir det ikke store greiene med det første men jeg lurer på å turbo eller kompressor mate den stakkars lille 2 literen jeg har....

ellers så er planene å overhale automatkassa eventuelt bygge om til manuelt senere.

Foreløpig plan:

Kon filter

nytt eksosanlegg

fjerning av den lille overflaterusta som er

oppretting av småbulker og gjøre bilen generelt klar for lakk

(eventuell ombygging til m5 "ulv i fåreklær")

Her er noen bilder fra da jeg kjøpte bilen:

DSCF1042.jpg

Veldig skitten BTW, stått i mange år under ei furu

DSCF1041.jpg

joda, var litt jobb med å få dette vekk

DSCF1040.jpg

DSCF1043.jpg

Men etter en time med avfetting og høytrykk ble den seende slik ut:

DSCF1001.jpg

begynner å bli litt renere nå ja

DSCF1002.jpg

DSCF1003.jpg

fant litt flekker som måtte fikses:

DSCF1005.jpg

DSCF1006.jpg

etter en stund med pussing og lakking med sprayboks ble det slik:

DSCF10081.jpg

DSCF1009-1.jpg

Har hatt bilen en stund nå å idag fikk jeg montert senkesettet av typen Lowtec 60/30

og bytta et par stag i forstillinga mens jeg var i gang, tok ikke bilder underveis men har før og etter bilde av senkinga

DSCF3082.jpg

ble litt lavere ja

DSCF3084.jpg

jepp da er orginalfjære og dempere long gone, grei forskjell BTW

DSCF3083.jpg

en liten mini shoot sånn på slutten av dagen

DSCF3085.jpg

Update 11.12.08

Da var det montert hvite blinkers foran, leiter etter hvite sideblinkers så skrik ut hvis du har noen

JÆVLIG trangt

DSCF3093.jpg

tomt gitt

DSCF3095.jpg

da var det gamle av

DSCF3094.jpg

var veldig trangt på førersia

DSCF3099.jpg

DSCF3100.jpg

sånn ble det seende ut, ble pent synes jeg :)

jada jeg vet jeg mangler dekslet over tauekroken... det ligger inne

DSCF3104.jpg

Dagens økt: 12.12.08

da synes jeg den orginale tuta var for svak gikk jeg til innkjøp av et såkalt kompressor horn :)

DSCF3109.jpg

DSCF3111.jpg

DSCF3112.jpg

DSCF3113.jpg

DSCF3114.jpg

DSCF3115.jpg

DSCF3116.jpg

DSCF3117.jpg

DSCF3118.jpg

DSCF3119.jpg

DSCF3120.jpg

DSCF3121.jpg

resultatet ble litt kebab da jeg ikke hadde kabelsko til å få festa i batteriet:P

men det kommer etterhvert

Update 17.12.08

begynte idag med å lage et lite deksel som jeg skal ha diverse knapper i og et voltmeter(foreløpig)

denne skal bli monter rett foran "girstanga" til invalideaggregatet mitt

dette er bare grov plata, delene skal skjæres ut av denne

DSCF3122.jpg

DSCF3123.jpg

DSCF3124.jpg

DSCF3125.jpg

Update 04.04.09

ikke stort å skrive her egentlig, fått på sommerhjula og fått en datter...

her er et par bilder som jeg tok igår kveld:

DSCF5084.jpg

DSCF5083.jpg

og den nyfødte:

DSCF5102.jpg

Endret av xplot

MB 200TE 90'

x Daihatsu Charade 1.3 dx x BMW E34 520iA 24v x Opel Astra 1.7TDI x BMW E46 316i Facelift x BMW E34 520i 12v x Opel Kadett 1.6I Dream

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir knallbra:) skal garantert følge med:) hvilke planer har du for bilen sånn ellers? hadde gjort seg å beholde den hvit og rustfri+ små endringer som hvite blinklys og felger kanskje?

hold den clean, ikke masse plast;) forresten, så bør du gå heller for m5 3.8 eller 3.6, mye bedre enn turbo på BMW og driftsikkert uten at det koster skjorta+ du får godkjent det.

lykke til med bilen.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, hvite blinkers ble montert for et par minutter siden, mangler bare sideblinkers og baklykter nå :P

den skal lakkeres opp i alpin hvit igjen, og akk ja, jobber med å få den rustfri, er ikke mye bare jævli knot og komme til enkelte plasser, har tenkt litt på det med motor idag, har kommet fram til at jeg lar det ligge til ihvertfall neste høst

MB 200TE 90'

x Daihatsu Charade 1.3 dx x BMW E34 520iA 24v x Opel Astra 1.7TDI x BMW E46 316i Facelift x BMW E34 520i 12v x Opel Kadett 1.6I Dream

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monzter: Bilen ble veldig stiv og ligger godt på veien, det er senket med fjærer og dempere.

LoopzoR: Selvfølgelig vet jeg om bimmers :) er mulig jeg legger ut prosjektet der etterhvert, synes at slike "only bmw" forum er heller dårlig, du får liksom ingen kreative inspill og forslag, alt handler liksom bare om bmw, men når jeg kommer lengre i prosjektet mitt legger jeg det vel ut der å

MB 200TE 90'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen forskjell på en diesel turbo kontra bensin turbo? bare lufter en liten idè da jeg har en diesel turbo liggende og tenker på litt mer effekt ut av bmw'en :)

MB 200TE 90'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

da har det ikke vært så mye aktivitet fra min side på en stund, har vært på flyttefot og nesten akkurat kommet meg inn i ny leilighet 10 min nord for trondheim, jeg er pr. idag på utkikk etter en garasje jeg kan skru og holde på med prosjektet mitt sånn etterhvert, så vis du vet om noen som leier ut garasje eventuelt du trenger en ekstra mann til betaling av leia av garasjen du bruker så skrik ut.

pr. idag er planene mine for bilen små, ta litt rust og generelt overhale den å få den i god stand, driver å lufter tanken på å kjøpe meg en 525 24v og bygge drift bil men det må ses litt an, da dama har termin i slutten av mars.

MB 200TE 90'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

pga hælvettes useriøs arbeidsgiver ble jeg nødt til å flytte tilbake til porsgrunn.... men nok om det, fikk montert nye bremser foran idag, ventilerte skiver, og bremsekalipper fra en 525i, tok desverre ikke bilder men kan ta bilder når jeg monterer 70% sperrediff i helga

MB 200TE 90'

Lenke til kommentar
Del på andre sider