Gå til innhold

Mistet nøkkel. Mulig og få ny?

djanrune

Anbefalte innlegg

Heisann!

en kompis av meg har mistet nøkkelen til sin sierra (han hadde bare 1 nøkkel) og han lurer på hvor chassienr ligger på sierra? På grunn av at på verkstedet sa dei at vist han fant ut chassienr på bilen da kunne dei skaffe ny nøkler til han. noen som altså vet hvor chassienr ligger? :)

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre ligger ikke nøkkelkoden i selve chassis-nummeret; det han mekanikeren sikkert mente var om de kunne sjekke om nøkkelkoden lå i deres system fra før av... Hvis man ikke kan få tak i den, og har mistet alt av nøkler, blir det litt mer knoting desverre :(

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Desverre ligger ikke nøkkelkoden i selve chassis-nummeret; det han mekanikeren sikkert mente var om de kunne sjekke om nøkkelkoden lå i deres system fra før av... Hvis man ikke kan få tak i den, og har mistet alt av nøkler, blir det litt mer knoting desverre :(

Hørte på ford om nye nøkler til min sierra og hvis jeg ikke mistforsto helt så fikk jeg ny tenningslås pluss alle dører og 3nøkler for 750,-

Grunnet dette var så billig var at det omtrent var en feil på alle disse bilene at låsene går i stykker så gjør heller det en å betale like mye til et verksted for en Nøkkel:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på ford om nye nøkler til min sierra og hvis jeg ikke mistforsto helt så fikk jeg ny tenningslås pluss alle dører og 3nøkler for 750,-

Grunnet dette var så billig var at det omtrent var en feil på alle disse bilene at låsene går i stykker så gjør heller det en å betale like mye til et verksted for en Nøkkel:O)

Dette kan du faktisk ha helt rett i, da nøkkelsettene på disse bilene strengt tatt har RAST i pris etter som årene har gått :) Du får alle låsene, med nye nøkler etc. for under tusenlappen.

Men det jeg vil veldig råde deg til er at når du kjøper dette nye nøkkelsettet, så skriver du ned nøkkelnummeret i serviceheftet :) Så hvis det skjer enda en gang, tar det 5 min og slipe en ny nøkkel :)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider