Gå til innhold

girolje

Ranger emnet

EvilHound

Anbefalte innlegg

vurderer å bytte girolje til redline, noen som har erfaring med dette? har ikke noen problemer med kassa nå, kun litt skraping fra 1 til 2 når den er kald. Er vel synkroniseringa som er litt slitt. Er det noen oljer som anbefales for å bevare girkassa lengst mulig? Jeg veit jo at jeg mest sannsynlig må bytte kasse en eller annen gang da jeg har en 01 higline 1,6 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tips til hvordan kassa de holder lenger:

1. Ikke hiv den i revers før du står helt stille.

2. Ikke gir ned i 1. før du står helt stille

3. Du har ingen racerbil, kjør den derretter. Kassa tåler ikke shortshifts vis du tar an..

4. Med mindre du ikke følger servicerutiner og det er år og km'eter siden sist du bytta, er det som regel ikke behov for å bytte olje.

Jeg måtte bytte (selvfølgelig..) da jeg fikk ny kasse. Det var en annen type olje, som må varmes opp litt før jeg tør å gire noe særlig. Bilen er veldig tung å gire når olja er kald.

Mulig det er noe piss her, er ikke akkurat mekaniker. Men dette er i alle fall mine egne dyrkjøpte erfaringer..

Vis du evt blir nødt til å skifte kasse, vurder en uorginal kasse. De er billigere og de er faktisk sterkere (holder i mer enn 100k..). Jeg har en kontakt som bestiller slike og selger i Norge (send pm ved interesse..). Er ikke så veldig kjent ennå, men er solgt over 100 kasser og ingen reklamasjon ennå - så det lover godt! :D

www.bilforumet.no/faq

Reinoud sier:

tits are good

Reinoud sier:

white RS6 too

Lenke til kommentar
Del på andre sider