Gå til innhold

*POFF* lyd i basseren

Ranger emnet

Bauer

Anbefalte innlegg

Heisann!

For noen uker siden hadde jeg et trist møte med et tre som endte med bøyd bærebru.. Nok om det..

Etter den "episoden" har det kommet en *POFF* lyd i basseren min hver gang jeg skrur av lyden eller hver gang jeg skrur av spilleren. Det er en Pioneer Mp7400 spiller. Når jeg har høy lyd og det er mellom 2 sanger kan jeg på en måte høre gjennom basseren at den skifter sang.. (skrap skrap lyd)

Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre?

Har gått over det meste av kabler....

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bauer

Heisann!

For noen uker siden hadde jeg et trist møte med et tre som endte med bøyd bærebru.. Nok om det..

Etter den "episoden" har det kommet en *POFF* lyd i basseren min hver gang jeg skrur av lyden eller hver gang jeg skrur av spilleren. Det er en Pioneer Mp7400 spiller. Når jeg har høy lyd og det er mellom 2 sanger kan jeg på en måte høre gjennom basseren at den skifter sang.. (skrap skrap lyd)

Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre?

Har gått over det meste av kabler....

tror nok det er noe med kablene dine ja.. når jeg satt in anlegget i saab'en første gang la vi bare ledningene nesten oppå hverandre. da poffet det i basser og resten av høyttalerene hver gang jeg skrudde av og på..

så jeg ville skjekket kablene dine jeg, har hørt at sølvfolie går ann å ta rundt kablene.

spørte en kar som har litt greie på anlegg en gang.. han sa det kunne kansje ha noe med at hvis du har en litt gammel bil var dt noe med forsinkelsen på strømmen når du skrudde av eller på.. er ikke sikker jeg, er ikke ekspert i det hele tatt på dette området.

mvh Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan det også hende at linjeutgangenes jording på spilleren er brent. Dette skjer oftest ved at forsterkeren har for dårlig jording, eller at den forsvinner helt. Kanskje pga krasjen?

Hvis forsterkeren som driver bassen ikke brukes til andre høyttalere (3/4/5/6 kanaler) vil du merke en slik feil slik du beskriver den.

Ford Fiesta ST 150 -08 Frozen Wite

Ford S-MAX Titanium S 2,2 TDCI 175hk -09 Panther Black

Lenke til kommentar
Del på andre sider