Gå til innhold

useriøs bilselger! kan jeg heve kjøpet?

Ranger emnet

hansol123

Anbefalte innlegg

hei, kjøpte meg en bil for ikke så lenge siden og var storfornøyd med kjøpet. selger skulle sende meg 1 sett med felger og noen andre deler, han sa ikke hva det var men jeg var likeglad der og då. i det jeg kom hjem begynte hjullagrene fremme å takke for seg. så sendte mail til forrige eier, joda han hadde vist om dette men valg å ikke si noe om det pga at lyden hadde forsvunnet så det var da ikke så farlig. han hadde et hjullager sett liggende(men det kom frem senere da at det var snakk om et lager da han hadde fått "feil" fra cd cardic + nye bremseskiver og klosser disse skulle han da sendte(rundt midten av oktober) men såg aldri noe til delene. så sendte mail og spurt om hvor de ble av. joda han skulle sende de forstest mulig. men neida. sendte flere mailer og fikk beskje om at han var i afganistan. veit ikke om noen bilmekanikere som jobber i afgansitan menmen. dette var da i november.han kom hjem den 5 des. så sendte mail den 6. pakken skulle han sendte dagen etter den 7. delene kom aldri da heller.(henta bilen ikke så langt ifra der jeg bor så skal ikke ta lange tia) fikk noen hjemme til å ringe han idag og neida pakken var ikke sendt den. det var jo bare noen bildeler var da ikke noe å frese i.( vel jeg har jo betalt for de) står i kontraken at det følger med div. deler + felger. hjul) og hvis det var om å gjøre så skulle han sette over pengene for bilen og jeg måtte bare levere den tilbake. hvorfor ikke bare sendte det jævla lagre da man?

bilen hadde også gådd 15.000km lengre en det som sto i kontrakten.

har jeg loven på min side her nå?

håper på svar! Olav :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kommet med bilen på døra til kjøper. Det kan være du får ordnet dette, men hva om noe annet skjer?

Du kan uansett heve kjøpet, selv om det er forbi angrefristloven, det er fordi det er feil\mangler på bilen, og du har et tilfelle av kontraktbrudd.

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kommet med bilen på døra til kjøper. Det kan være du får ordnet dette, men hva om noe annet skjer?

Du kan uansett heve kjøpet, selv om det er forbi angrefristloven, det er fordi det er feil\mangler på bilen, og du har et tilfelle av kontraktbrudd.

angrefristloven? den gjelder jo ikke på slike kjøp, det er jo en lov som gjelder for typisk messe- og telefonsalg...

er forøvrig ikke nok at det er feil og mangler for å heve et kjøp, mangelen må være vesentlig eller selger har ikke kunnet avhjelpe mangelen til tross for (mange) forsøk, kjl. § 39. http://lovdata.no/all/tl-19880513-027-007.html#39

Lenke til kommentar
Del på andre sider