Gå til innhold

motor stopper når den blir varm (230E)

prowler_17

Anbefalte innlegg

mercedes 230E 89mod.

starter og går normalt helt til den kommer opp på ca. 80 grader.

Da begjynner den å skyte å fjuske. Vis en gjir gass vil den etterhvert stoppe.

Her er det jeg har prøvd for å fikse det:

-skifte fordelerlokk, plugger og pluggledninger

-skifte coil

-skifte vanntemperatur føler (bestillte ny etter at verksted mente det var denne)

-Sjekket bensintilførselen, som er ok

-Sjekket om den trekker falskluft. (Det er en sprekk på gummien som sitter under innsuget, vet ikke om den kan ha noe med det å gjøre?)

-Sjekket sikringen på releet for kaldluftregulering

-Skiftet styringsenhet (hjernen)

Problemet er der fortsatt....

Mangler også spenning på sikring 8, 11, 12, 13 og 14, pluss noen til som jeg ikke husker akkurat nå. (målte med voltmeter over klemmene i sikringssboksen og det er ikke spenning der i det hele tatt)

Håper noen kan hjelpe meg eller komme med forslag på hva det kan vere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det vere vannpumpa? Er det noen som vet verdiene jeg skal måle over vanntemperaturføleren når bilen er feks 80 grader? Snakket med en mekaniker da bilen var inne på verksted som sa at dersom han satte en motstand mellom ledningene som gjikk til føleren, med en verdi på 300ohm, så gjikk bilen som den skulle,....så han mente det var vanntemp.føleren som var gåen.

Skiftet denne men problemet er der fortsatt. Det er ikke noe feil med ledningene og pluggene som sitter på vanntemp.føleren. Men når motoren er varm måler jeg ca 900ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres ut som den får choke når den blir varm,....

skiftet også ut gummibelgen under innsuget...den gammle var full av sprekker.. Starter og går, men problemet er fortsatt ved 80 grader. Hører forøvrig en lyd fremme i motoren nå, ikke helt sikker med hørtes ut som den kom fra vannpumpa. Viftereima er i orden likens dynamoreima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider