Gå til innhold

A4 overstyrer ved brems og gasspådrag?

Ranger emnet


locdog84

Anbefalte innlegg

Heisann, sliter litt med at bilen overstyrer ved brems og gasspådrag i høyresvinger. Noen som vet hva som gjør det?

Det virker ikke helt trygt til tider.

Dette gjelder en A4 98mod (B5), ikke Quattro

 

Takker :)

Prøv å slippe opp bremsen når du gasser i sving så skal du se bilen går tilbake til normal audistyr.. jeg mener understyring.

 

Dog har jeg ingen forklaring på høyre vs venstresvinger. Høres ut som ujevn bremsevirkning bak spør du meg. Kan hende høyre caliper bak har rustet fast?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kan være kast i bremse skivene?

 

Da ville jeg og vel merket det ved bremsing på en vei rett fram? At den dro til sides?

Og merker heller ingen risting i rattet ved bremsing.

 

Jeg ville gjetta hjullager.

 

Hvis det virker som om bilen svaier liksom?

 

Det blir på en måte som en god svai ja, hvis jeg bremser litt kraftigere i høy hastighet. Merker selfølgelig mindre ved lavere hastigheter.

 

Bærebrua kom jeg på... Foringene der, eller hele brua? Jekk opp bilen forran og prøv å press i vinkel på dekket, kjenn etter om det er noe slark... Ble vanskelig å forklare den kvart over 12 på natta ser jeg... urk

 

Har tenkt på denne jeg og, skal se om jeg får jekket opp bilen imorra :)

 

 

Men det virker også som bilen understyrer i høyresvinger når jeg har null gass/brems. Jeg synes det virker som slark eller noe lignende en eller annen plass. Kan si hvis jeg ligger i en slakk høyresving med godt gasspådrag og slipper gassen, vil bilen gå rett frem. Men skal få jekket opp sjiten imorga og se om jeg finner ut ett eller annet :)

 

Men synes det er litt merkelig at jeg merker dette kun i høyresvinger. Rett frem eller venstresvinger er bilen helt normal.

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår