Gå til innhold

Forbaskede Autopass-brikke

Ranger emnet


Javel

Anbefalte innlegg

Ja dette skulle være plankekjør. Kjøpte brikke på Shell i dag, og skulle klistre den på rett bak speilen på Caddy'en. Men først etter jeg hadde klistret den på, viste det seg at det ble for trangt. Speilen kunne ikke rettes opp :rolleyes:

 

Måtte ta den løs igjen, og satte den oppforbi. Men da kommer den nesten helt opptil kanten på vinduet Har det noe å si?

Så bare det sto det skulle være minimum 7 cm fra kanten :rolleyes:

 

Fikk ikke testet det skikkelig før jeg skal avgårde snart..

 

En annen ting; Hvis du må flytte på den der dritten flere ganger, og det begynner bli dårlig feste - hva gjør man da, bruker karlsons-lim eller? :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette skulle være plankekjør. Kjøpte brikke på Shell i dag, og skulle klistre den på rett bak speilen på Caddy'en. Men først etter jeg hadde klistret den på, viste det seg at det ble for trangt. Speilen kunne ikke rettes opp :rolleyes:

 

Måtte ta den løs igjen, og satte den oppforbi. Men da kommer den nesten helt opptil kanten på vinduet Har det noe å si?

Så bare det sto det skulle være minimum 7 cm fra kanten :rolleyes:

 

Fikk ikke testet det skikkelig før jeg skal avgårde snart..

 

En annen ting; Hvis du må flytte på den der dritten flere ganger, og det begynner bli dårlig feste - hva gjør man da, bruker karlsons-lim eller? :op:

 

Sitter med en regning i hånden på en bil jeg solgte. Bilen ble hentet på henger og de har tenkt å fakturere meg for den passeringen.

Helvette jeg hater Bergen Gatebilklubb.

 

trekke bolter hei hurra, hurra for boltetrekkern nedpå Aker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt.. er det du sier "den plasseringen" - at du mener tilsvarende der jeg har plassert min brikke, altså at det ikke er gangbart/ulovlig?

 

Så lenge brikka er plassert i ruta burde det funke, min står mye nærmere kanten enn 7cm uten problemer.. Det er bare å prøve, og heller flytte den om den ikke funker.

 

Blir limet til festet dårlig får du ny festebrakett på Esso gratis.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt.. er det du sier "den plasseringen" - at du mener tilsvarende der jeg har plassert min brikke, altså at det ikke er gangbart/ulovlig?

 

Han skrev passeringen :)

Er genialt hvis bilen blir stjålet og kjørt på henger.. Autopass = tracking :D

 

På ene bilen har jeg ikke brikka klistret i ruta, jeg bare holder den opp tilfeldig før hver passering.. Funker gull det, så nei, man ikke feste den akkurat etter de instruksjoner som følger med ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Velvel, for et styr de lager til for oss sier jeg. Og sier som en kollega av meg sa; "neste gang stemmer jeg FRP og gir f**" - ja det tror jeg nesten jeg også gjør :idea:

 

Du får ikke noe mindre behov for Autopassbrikke hvis du gjør det, så det er en dårlig løsning på "problemet" ditt (ikke det at jeg kan se at det er så forbannet vanskelig å klistre en dings på ruta).

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, sorry, havna litt utpå i går :drunk:

 

For å si det sånn: Det gjør meg ingen verdens ting å ha den brikka i vinduet, så lenge den ikke er i veien på noen måte.

 

Kan godt stå der den er, om det ikke blir for høyt. Problemet er at jeg ikke får testet den så jeg vet om det virker.

Kjørte gjennom en bom i Haugesund i går, og så et grønt kryss lyse akkurat i det jeg passerte. Men om det var for meg eller bilen bak aner jeg ikke.

 

Det er ikke kommet bom akkurat her enda, men det er på gang. Nå skal jeg kjøre til Stavanger i neste uke, og det var derfor jeg anskaffet den nå.

 

Men hva skjer hvis du kjører gjennom autopass, og plasseringen er sånn at det ikke blir registrert. Får man bot da eller? ( i Stavanger er det nemlig fremdeles manuel betaling om man ikke har autopass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skjer hvis du kjører gjennom autopass, og plasseringen er sånn at det ikke blir registrert. Får man bot da eller? ( i Stavanger er det nemlig fremdeles manuel betaling om man ikke har autopass)

 

Har du et gyldig abonnement knyttet til registreringsnummeret ditt vil uansett passeringen registreres manuelt om brikka av en eller annen grunn ikke registreres. Altså ingen grunn til bekymring.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt autopass brikka mi i både hanskerom og midtkonsollen, og fått grønt lys hver gang jeg passerte. Den eneste grunnen til at jeg har den i ruta nå er at når jeg kjøpte 406en så stod det allerede en brakett i vinduet, og da klapsa jeg den bare i... Men den trenger så aldeles ikke stå i ruta, og iallefall ikke sånn som instruksene sier!

 

Et annet tips er å klistre den på ryggespeilet - på sida som vender fremover da selvsagt, og farge den lik farge som speilhuset. Da viser den nesten ikke igjen om det er sort f.eks. og du slipper å irritere deg over den dritten som henger i ruta. Det funker også veldig bra!

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår