Gå til innhold

Forbaskede Autopass-brikke

Ranger emnet


Javel

Anbefalte innlegg

Ok..hehe. Tror jeg bare forsøker ha den der den er jeg da foreløpig. Så brikka kan altså separeres fra den braketten den er festet i? Er det bare en liten firkant?

 

Bare merket da jeg kikket på andre biler i går, at noen bare så ut til å ha en liten firkant i ruta, og lurte på hva det var.

 

 

Men hvordan fungerer den avlesningen sånn rent teknisk egentlig, sendes det et slags elektronisk signal mellom brikke og noe på bommen eller..?:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bommen sender et kontinuerlig signal. Når en brikke kommer innenfor rekkevidde så reflekterer kun deler av det opprinnelige signalet tilbake til bommen. Hvilke deler som reflekteres tilbake er denne brikkens signatur, de ulike brikkene har ulike reflekssignaler.

 

Og det nytter ikke å råkjøre gjennom bommen for å slippe å betale, for brikken er testet med et F16-fly på Værnes flyplass, og passeringen ble registrert uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..hehe. Tror jeg bare forsøker ha den der den er jeg da foreløpig. Så brikka kan altså separeres fra den braketten den er festet i? Er det bare en liten firkant?

 

Bare merket da jeg kikket på andre biler i går, at noen bare så ut til å ha en liten firkant i ruta, og lurte på hva det var.

 

Yes Sir, den firkanten er bare et feste med lim på baksiden som er klipsa fast i selve brikka. Dermed kan du ta med deg brikka når du for eksempel bytter bil, la festet stå og få et nytt på Esso.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår