Gå til innhold

Feil lakk???

Ranger emnet

sk0g3y

Anbefalte innlegg

Lakkerte her om dagen en ny emblemfri grill jeg hadde kjøpt. I serviceheftet stod der at lakkoden var LP3G. Så jeg bestilte denne lakken, og pappa lakkerte. Fikk i dag se at denne lakken er litt mørkere enn den lakken som er på resten av bilen :( Mener på at bilen ikke er "falmet"...

Leste litt om at det kan finnes flere nyanser innen en fargekode, så kan det være hele feilen? Kan nyansene gøre fargen mørkere eller lysere? Har ikke peiling på dette så spør her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om bilen ikke er direkte falmet vil det alltid være forskjell på originallakk og ny lakk, den er jo tross alt noe mellom 10 og 15 år. Det beste er vel egentlig å få lakken analysert og få laget opp lakk etter den nyansen bilen har , og ikke da den var ny.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er er at lakken p bilen ser utrolig fin ut. Ser nesten ut som den har vært lakket. Men ligner veldig på "flash red" eller "tornadorød", så tror det er lakkert med org farge. Kan jeg finne ut av dette via et fargekart?

Hvor kan jeg ta prøver av nyanser og det der da? På et audi/vW - merkeversted? Har vært utplassert der så vet de har egen karrosseri avd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal mest sansynlig ha den lyseste varianten av LP3G.

Den brukes for det meste på Golf.

Flashrot og Tornadorot er to helt forskjellige farger.

Flashrot er skarpere, eller mere oransje om du vil.

Er det bare på merkeverksted jeg får tak i denne, eller kan hvem som helst som selger lakk skaffe denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider