Rat Fink Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Har planer om å starte med litt sliping/pussing av karoseriet på Buicken i romjula. Noen som har tips om hva som fungerer bra? NB! den har antagelig vært plateren en gang før..byttet farge.. har vært champagne metallic..nå rød. = ikke mange lag. (grunning pluss rød farge) Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Når jeg pusser platerent bruker jeg flapdisc på vinkelsliperen. Det går brukbart kjapt og discen tar ikke mer enn den skal. Ulempen er at flapdiscene koster 50-60kr/stk og slites fort ut. Stålbørste på vinkelsliperen går også, men er mye tregere og dermed mer slitsomt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet Desember 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 For kanskje gjøre en liten test før jeg går til innkjøp da kanskje.. Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Originally posted by Rat Fink Har planer om å starte med litt sliping/pussing av karoseriet på Buicken i romjula. Noen som har tips om hva som fungerer bra? NB! den har antagelig vært plateren en gang før..byttet farge.. har vært champagne metallic..nå rød. = ikke mange lag. (grunning pluss rød farge) Jeg bruker skjorarreir... er det samme som stålbørste på vinkelsliperen. Brukte 3 slipemaskiner og x antall børster nå jeg slipte ene Mustangen min ren innvendig og utvendig. Hostet orange, rød, candy, gul, gull lakk i en måned etterpå. Maske over munn og nese er og anbefale, men aldri brukt det enda :rolleyes: http://www.moldestuket.com Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Hvorfor ikke bare kalk(sand) blåse bilen? Koster 2000kr her i Halden. Slår seg ikke så lenge kalk blir brukt, bruker sand der det er rust Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Bare MINUTTER etter en sandblåsing er rustangrepet igang. Usynlig så fort, naturligvis, men likefullt mikroskopiske rustangrep. Så grunner man utenpå dette........ En løsning kan være å rett og slett bruke Coroless som grunning. Har en anbo som gjorde det på en Frod LTD stv. De ner fin oghelt uten bobler ennå ihvertfall. I tillegg er det de færreste som har utstyr for dette som igjen medfører transport til og fra i vær og vind. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet Januar 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 Tror kanskje jeg har funnet det optimale nå... fikk et tips om såkalt "neger k..se" det er et plast materiale. Har testet ut litt og fant ut at 3M har kommet med en ny scotch brite clean & strip XT purple... som skal ha dobble levetiden.. :rolleyes: og tar lakken som bare det og er skånsom for plata... :D Slipe jobben har jo selvfølgelig blitt litt utsatt som følge av litt mere jobb med sveisen en anntatt...men det er vel standard på gamle biler... skal prøve å øke garage frekvensen litt utover nå...:D http://cms.3m.com/cms/NO/no/2-110/kczuRFU/view.jhtml Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet Mars 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 En stund siden sist jeg var innom her...tenkte jeg skulle komme med litt oppdateringer på fremdriften av prosjektet. Er vel ikke ukjent for de fleste at når en begynner med et bil prosjekt blilr det ofte litt mere omfatende en først tenkt...:rolleyes: Hadde jo i utgangspunktet tenkt å lakkere bilen å få den ut på veien til våren....men lakkering koster kr hvis en skal ha gjort det skikkelig....fikk prisoverslag i fra lakkfirma som lakkerer for Jon Braaten og de gjør bra jobb.. men måtte regne med 40-50 k selv om de fikk bilen plateren.... Da begynte spekulatoren å gå... fant fort ut at skal jeg koste på slike summer i lakk bør resten stå i stil! Derfor er bilen nå helt ribbet og kommer til å ta karoseriet av ramma i nær fremtid for å restaurere chasiet også, og muligens innstalere Ride Pro luftfjæring i fra Air Ride Technologies: http://www.ridetech.com/productinfo/rideproe.asp Deretter er planen lakkering til høsten og ny cab og innredning neste vinter/vår og forhåpentligvis bil på veien igjen sommeren 2005... :D Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by Rat Fink En stund siden sist jeg var innom her...tenkte jeg skulle komme med litt oppdateringer på fremdriften av prosjektet. Er vel ikke ukjent for de fleste at når en begynner med et bil prosjekt blilr det ofte litt mere omfatende en først tenkt...:rolleyes: Hadde jo i utgangspunktet tenkt å lakkere bilen å få den ut på veien til våren....men lakkering koster kr hvis en skal ha gjort det skikkelig....fikk prisoverslag i fra lakkfirma som lakkerer for Jon Braaten og de gjør bra jobb.. men måtte regne med 40-50 k selv om de fikk bilen plateren.... Da begynte spekulatoren å gå... fant fort ut at skal jeg koste på slike summer i lakk bør resten stå i stil! Derfor er bilen nå helt ribbet og kommer til å ta karoseriet av ramma i nær fremtid for å restaurere chasiet også, og muligens innstalere Ride Pro luftfjæring i fra Air Ride Technologies: http://www.ridetech.com/productinfo/rideproe.asp Deretter er planen lakkering til høsten og ny cab og innredning neste vinter/vår og forhåpentligvis bil på veien igjen sommeren 2005... :D Det er bra å gjøre det skikkelig men en gang. Og RidePro Luftfjøring hadde vært prikken over i en !! Post noen bilder da, moro å se restaureringsbilder. Lykke til videre med prosjektet ! Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 40-50k for å sprøyte en platerein bil........ Jeg lakkerte en Van for 4 år siden. Innhentet priser fra tre lakkere (alle hadde fått gode anbefallninger). Jeg tokk den dyreste! Han slipet, grunnet, lakket og la to lag klarlakk (3?) Han sveiset igen ganske mange hull for merker o.l samt rettet opp en bulket bakdørr. Alt kostet 40k ink moms! Førsteklasses jobb! Grunn til prisen var kanskje at bilen stog halve vinteren hos ham, han tok den når det var tid....... Men 50k for en plateren bil......? Høres mye ut Ellesr hadde jeg en kamrat som dro ned til polen å lakert sin Mers. Helt okay jobb (faktisk ganke bra....) 7k :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by stepside 40-50k for å sprøyte en platerein bil........ Jeg lakkerte en Van for 4 år siden. Innhentet priser fra tre lakkere (alle hadde fått gode anbefallninger). Jeg tokk den dyreste! Han slipet, grunnet, lakket og la to lag klarlakk (3?) Han sveiset igen ganske mange hull for merker o.l samt rettet opp en bulket bakdørr. Alt kostet 40k ink moms! Førsteklasses jobb! Grunn til prisen var kanskje at bilen stog halve vinteren hos ham, han tok den når det var tid....... Men 50k for en plateren bil......? Høres mye ut Ellesr hadde jeg en kamrat som dro ned til polen å lakert sin Mers. Helt okay jobb (faktisk ganke bra....) 7k :-) Synes ikke 50k er mye hvis lakkeringen er bra jeg. Det er verdt det hvis det blir bra synes jeg. Flere burde få opp øyene for skikkelige lakkeringer :cool: Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by stepside Ellesr hadde jeg en kamrat som dro ned til polen å lakert sin Mers. Helt okay jobb (faktisk ganke bra....) 7k :-) Har hørt om detta jeg oxo. Og de er fornøyde. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 hm...oversprøytig koster ca 6000! Så kommer det jo an på hvor mange timer grunnarbeidet tar! og hva som eier,kunde blir enige om? Og det er bedre for Bybeboere ta med bilen litt ut av bygryta for å få fikset slike jobb. Har selv jobbet med 12-15 slike prosjekt så har litt erfaring,priser fra 25t er normalt og er gubbel "gal" i hode så blir det fort 60t.... Lykke til! Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 enig med Bead-lock. 50k å du blir lurt. Sjekke prisene i sverige...kanskje rimeligere der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Synes det var dyrt, et firma her i Halden som tar 5000kr for å sprøyte bilen viss jeg har gjort alt annet selv. Ser ikke helt poenget med å bruke et dyrt verksted. Er jo bare å si i fra på forhånd om at viss ikke jobben blir gjort bra uten ren og appelsinhud vill du kreve omgjort jobb. Minste kravet bør jo være at billn ser ut som en ny bil fra fabrikk ser ut i dag. Viss den ikke er det vill jeg tro du kan klage etter kjøpsloven Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.