mekkal Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Noen som har bytta bærekuler her før? gjorde det nå denna uka, syns det var en jævla mikke jobb, men verksted skal ha ca 3000kr for jobben så prøvde sjøl. værste var å få ned brua såpass at staget på kula smatt ut av hullet sitt! jævla god spenn i fjærene. men de satt noe helt jævli!! fikk ikke slått de ut! jeg prøvde tilogmed å ha med en kammerat så holdt vi 1 hammer å 1 slegge! så endte opp med at jeg demonterte hele helvettes bærebrua å pressa ut faenskapet på jobben i hydraulikk pressa der og ei pipe. Tror det var en god måte å løse det på, for da var det ganske greit å bare presse inn de nye =) bærebrua monterte jeg "sån ca" der den sto også reiste jeg opp på verksted å tok en 4hjulskontroll ;) tidsforbruk ? ca 1,5 time per side, mye knot, spes vist boltane på brua sitter godt, måtte kappe mine. noen som har gjort det på andre måter?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Uno Racing Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Noen som har bytta bærekuler her før? gjorde det nå denna uka, syns det var en jævla mikke jobb, men verksted skal ha ca 3000kr for jobben så prøvde sjøl. værste var å få ned brua såpass at staget på kula smatt ut av hullet sitt! jævla god spenn i fjærene. men de satt noe helt jævli!! fikk ikke slått de ut! jeg prøvde tilogmed å ha med en kammerat så holdt vi 1 hammer å 1 slegge! så endte opp med at jeg demonterte hele helvettes bærebrua å pressa ut faenskapet på jobben i hydraulikk pressa der og ei pipe. Tror det var en god måte å løse det på, for da var det ganske greit å bare presse inn de nye =) bærebrua monterte jeg "sån ca" der den sto også reiste jeg opp på verksted å tok en 4hjulskontroll ;) tidsforbruk ? ca 1,5 time per side, mye knot, spes vist boltane på brua sitter godt, måtte kappe mine. noen som har gjort det på andre måter?? Jepp, vanligt og presse ut kulene med bærebrua fastmontert... tar ca 20 min begge sider... men man trenger ikke og ta 4 hjulskontroll... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Om man bruker propanbrenner og varmer opp stålet rundt bærekula før man slår på den, så vil den løsne temmelig lett. Om man i tillegg setter en bukk under brua for å holde imot, da blir det gull. :D Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekkal Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 hva presser du med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg