Gå til innhold

Kjølevifte

Ranger emnet


Omega b

Anbefalte innlegg

Det var pussig. Sikker på at det er riktig kontakt du har nappet ut? Husker ikke om det er noe annet i området der. Termobryteren bør se omtrent slik ut:

http://carparts.no/show.asp?page=goxpage00000063dbp01-3013410026_00003.html

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt en ny termo bryter, men når jeg napper ut kontakten går den forsatt??

 

Siden bilen din åpenbart står i biter er det mulig jeg misforsto og tolket ditt spørsmål som en påstand?

Hvis man napper ut kontakten skal ikke vifta gå.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kontakt rett under øvre radiatorslange. Det skjedde ikke noe når denne ble nappet ut. Det er en nesten i bunn under øvre radiator slange, den kan liggne på den som du sende link til men har ikke fått sjekket hvordan den ser ut ennå. Men som du har fått med deg så står bilen i biter nå, så har ikke fått testet den ennå. Uansett så er det en ny termobryter på vei, så får testa når motoren er sammen pusslet igjen og håpe det er den som er gåen. :)

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg tro at det er kortslutning et sted på ledningen. Uten å ha målt, så vil jeg tro at det skal være åpen krets mellom alle polene i kontakten. Kontakten er trepolet, og da er det vel en som er jord og de to andre er for hhv lav og høy fart på vifta. Hvis du har et multimeter du kan måle med, så skal jeg sikkert finne tid i jula til å sjekke hvordan det skal være.

 

Du er forresten mer mann enn jeg noensinne kommer til å bli nå som du har revet av toppen. Kan kanskje hende jeg hadde klart å få den av, men aldri i verden om jeg hadde klart å sette det sammen igjen på riktig vis.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et multimeter du kan måle med, så skal jeg sikkert finne tid i jula til å sjekke hvordan det skal være.

 

Hadde vært flott det så skal jeg få kjøpt meg et.

 

Du er forresten mer mann enn jeg noensinne kommer til å bli nå som du har revet av toppen. Kan kanskje hende jeg hadde klart å få den av, men aldri i verden om jeg hadde klart å sette det sammen igjen på riktig vis.

 

 

Ja tiden vil vise, nå er ivertfall alt av, så er det bare å huske hvor alle vakum og slager skal :watchout

Det er egentlig ikke vansklig men skal det gå til helvete så er det bare til å ringe vikning og gi de addressen til verksted så får de ta resten av jobben. Nå er ivertfall halve jobben gjort. Gikk 8.5 time å røske driten ut.

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår