Omega b Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Kjøleviften går hele tiden. Den starter med en gang tenningen settes på (selv ved kaldstart) Noen som vet hva dette er? Noe rele/termostat som har hengt seg opp? Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Det er en termobryter som sitter omtrent rett under øvre radiatorslange. Prøve å nappe ut kontakten, så gir det seg nok. Enkel sak å bytte. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 ok, skal sjekke det. Takk for svar. :) Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Det er en termobryter som sitter omtrent rett under øvre radiatorslange. Prøve å nappe ut kontakten, så gir det seg nok. Enkel sak å bytte. Har bestilt en ny termo bryter, men når jeg napper ut kontakten går den forsatt?? Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Det var pussig. Sikker på at det er riktig kontakt du har nappet ut? Husker ikke om det er noe annet i området der. Termobryteren bør se omtrent slik ut: http://carparts.no/show.asp?page=goxpage00000063dbp01-3013410026_00003.html Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Har bestilt en ny termo bryter, men når jeg napper ut kontakten går den forsatt?? Siden bilen din åpenbart står i biter er det mulig jeg misforsto og tolket ditt spørsmål som en påstand? Hvis man napper ut kontakten skal ikke vifta gå. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Har en kontakt rett under øvre radiatorslange. Det skjedde ikke noe når denne ble nappet ut. Det er en nesten i bunn under øvre radiator slange, den kan liggne på den som du sende link til men har ikke fått sjekket hvordan den ser ut ennå. Men som du har fått med deg så står bilen i biter nå, så har ikke fått testet den ennå. Uansett så er det en ny termobryter på vei, så får testa når motoren er sammen pusslet igjen og håpe det er den som er gåen. :) Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Da vil jeg tro at det er kortslutning et sted på ledningen. Uten å ha målt, så vil jeg tro at det skal være åpen krets mellom alle polene i kontakten. Kontakten er trepolet, og da er det vel en som er jord og de to andre er for hhv lav og høy fart på vifta. Hvis du har et multimeter du kan måle med, så skal jeg sikkert finne tid i jula til å sjekke hvordan det skal være. Du er forresten mer mann enn jeg noensinne kommer til å bli nå som du har revet av toppen. Kan kanskje hende jeg hadde klart å få den av, men aldri i verden om jeg hadde klart å sette det sammen igjen på riktig vis. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Hvis du har et multimeter du kan måle med, så skal jeg sikkert finne tid i jula til å sjekke hvordan det skal være. Hadde vært flott det så skal jeg få kjøpt meg et. Du er forresten mer mann enn jeg noensinne kommer til å bli nå som du har revet av toppen. Kan kanskje hende jeg hadde klart å få den av, men aldri i verden om jeg hadde klart å sette det sammen igjen på riktig vis. Ja tiden vil vise, nå er ivertfall alt av, så er det bare å huske hvor alle vakum og slager skal :watchout Det er egentlig ikke vansklig men skal det gå til helvete så er det bare til å ringe vikning og gi de addressen til verksted så får de ta resten av jobben. Nå er ivertfall halve jobben gjort. Gikk 8.5 time å røske driten ut. Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg