Gå til innhold

FMIC bolt-on kit

Ranger emnet

licorice84

Anbefalte innlegg

jeg er på jakt etter et direct fit/bolt-on FMIC-kit til A4 1.8T.

så på et kit fra autopower.no, men det er plutselig borte fra nettsiden dems... har også sett på ebay og funnet noen der til $290-$350, men vet ikke kvalitet eller passform på dette...

er det noen som har noen gode tips eller erfaringer?

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.turbofun.no selger til 3300 tror jeg det var ;)

jeg bestilte mitt hos autopower mener jeg, men er akkurat samme kitet hos turbofun.. er lett og montere og eneste du må modifisere er frontfangeren.. er ingen problem !;)

nice! da er det enten et sånt, eller et fra autopower.

autopower sitt koster en del mer, så får tenke litt på det.

hva måtte du gjøre med frontfangeren, kappe ut litt?

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte kappe av 2-3 cm ? fra den stålbjelken eller hva det var.. du ser det med engang du har montert Intercooleren og skal på med fronten ;) Om du møter på noen hindringer er det bare og spør ;)

Og bare som det er sagt.. MAP sensoren må du lage til et hul for.. eller så vil bilen lade det den klarer til den ikke for mer bensin og så bejynde og fjuske.. eller så lader den så vidt..

Kjører laveste bil'n i gata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står:

Beholder dump på orginal plassering.

2" rør med 2.5" inn/ut på intercooler.

OBS ! Noen har map/temp sensor i orginal intercooleren. Det er det ikke laget hull for det i røret til dette kittet

---

har du noen bilder av hvordan du gjorde det?

bora vel bare et hull og sveisa på en liten flens?

(hos realcar koster kit'et 2990,- eller noe)

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står:

Beholder dump på orginal plassering.

2" rør med 2.5" inn/ut på intercooler.

OBS ! Noen har map/temp sensor i orginal intercooleren. Det er det ikke laget hull for det i røret til dette kittet

---

har du noen bilder av hvordan du gjorde det?

bora vel bare et hull og sveisa på en liten flens?

(hos realcar koster kit'et 2990,- eller noe)

Ja resirk/dump ventilen skal vær på samme plass..

hadde så dårlig tiden til den map sensoren at jeg bare laget et hul som var litt mindre en sensoren og stappet den nedi silikonslangen.. og festet den..men skal gjør de skikkelig når jeg kommer hjem fra sjøen !! jeg skal kappa opp røret som går ifra Ic til Innsug også sette et "T" stykke imellom som jeg deretter setter map sensoren nedi.. fårstår du hva jeg mener?

vet ikke om jeg hadde orket og boret et hull og bejyndt å skulle sveise på det røret der... hehe

Er sikkert mange forskjellige priser.. men turbofun og autopower er vertfall veldig rask levering på.. har ikke handlet ho realcar før så vet ikke hvor lang tid det tar..

Kjører laveste bil'n i gata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja resirk/dump ventilen skal vær på samme plass..

hadde så dårlig tiden til den map sensoren at jeg bare laget et hul som var litt mindre en sensoren og stappet den nedi silikonslangen.. og festet den..men skal gjør de skikkelig når jeg kommer hjem fra sjøen !! jeg skal kappa opp røret som går ifra Ic til Innsug også sette et "T" stykke imellom som jeg deretter setter map sensoren nedi.. fårstår du hva jeg mener?

vet ikke om jeg hadde orket og boret et hull og bejyndt å skulle sveise på det røret der... hehe

Er sikkert mange forskjellige priser.. men turbofun og autopower er vertfall veldig rask levering på.. har ikke handlet ho realcar før så vet ikke hvor lang tid det tar..

konge, takk for svarene! tror det skal gå greit. bestiller 2stk 2" silikonslanger og et t-stykke til å feste MAP/temp-sensor på, så ordner det seg:D hvor stor er sensoren? sitter nemlig i utlandet og skal ikke hjem før om noen uker... har du mål på den?

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. da kommer jeg til å kjøpe kit'et + 2stk 2" rettte silikonslanger nå. skal også leite etter t-stykker, i verste fall får jeg lage meg et. vanskelig å vite nøyaktig hvordan stykket bør være nå, siden jeg ikke er hjemme og fysisk ser i motorrommet. takk for hjelpen så langt! skal bli deilig å komme hjem og montere etter hvert :)

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp! jeg har i hvertfall bestilt kit'et + 2stk 2" silicon-slanger så jeg har det... T-stykket får jeg ta når jeg ser sensoren! har ikke montert ladetrykksmåler enda heller, så jeg leker litt med tanken på å få laget en flens til trykkslange på samme t-stykke... det må da funke greit og gi korrekt trykkanvisning?

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider