Liaes Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Hvordan kan jeg få godkjent effektøkning? Hvilke papirer/endringer trengs? Dette gjelder en audi coupe 2.3E 10v. Org 136hk, blir vell ca 160-170 hk når ferdig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Er vel en regel som sier at du kan øke effekten med 15% av orginalt uten å godkjenne noe. Står vel om dette på toll.no vil jeg tro. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liaes Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Det er jeg klar over. Men 15% vil si 20 hk, og det blir litt mer enn 20 ekstra hk i bilen..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devil duck Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 er dette nyere eller eldre coupe ? den nyere kom jo med 2.3 20v på 170 hk så tror nokk det skal gå helt greit å få godkjent Siter Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 går vel greit så lenge man oppgraderer resten til bremser og understell som var på den største modellen. Kontakt Audi norge og gruppa i statens veivesen, usikker på om det en aavdeling per landsdel eller om alle slike søknader går til lillehammer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liaes Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Hmm... Ok.. Dette er en b3, 89mod.. så da kan dette bli vanskelig? Hva med tüv godkjenning? Noen som vet hvordan man går frem for å få til dette? Evt pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Oettinger hadde en trimsats til 2,2 10V på midten av 80-tallet med omtrent den effekten du vil få, så jeg antar at godkjenningsmuligheten er tilstede. Mulig denne kun ble levert til Coupe Quattro, men pyttsann... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liaes Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Dette er quattro. Har du link til dette kittet? Fant nemmelig ingenting på hjemmesiden.. Bare for nyere modeller.. Ikke 80/90/100 osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Dette er quattro. Har du link til dette kittet? Fant nemmelig ingenting på hjemmesiden.. Bare for nyere modeller.. Ikke 80/90/100 osv.. Nei, dette "kittet" er nok ikke tilgjengelig lenger. Hvis jeg ikke husker feil besto denne satsen av kam, oppborring med nye stempler (2,5-liter), større ventiler (og muligens en liten toppjobb) og noe annet småtteri. Det var Mikkelsens eller hva de het som monterte dette her i landet. Men ved å kjøpe en egnet kam fra Velox eller tilsvarende, samt å frisere toppen så er du nok omtrent der. Poenget mitt var bare å vise at tilsvarende effekt er godkjent i de bilene tidligere. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liaes Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Aha... :) Flott! Blir kam fra Velox samt justerbart kamdrev, porting (muligens), chip og grenrør/større eksos! Tror det skal nærme seg da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg