Gå til innhold

Utfordring: "Bygg" en BILLIG chevy smalblock...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

NY problemstilling!!

 

Blocka "du " hadde tenkt å brukem har ett ødelagt stempel og uhelbredlige riper i blocka..

 

hva gjør "du"??

 

1. Borrer 305 blocka og handler nye stempler?

 

2, finner en ny billig 305 bunndel?

 

3, gir opp og handler en seriøs motor for litt mere enn budsjett??

 

4, Annen løsning??

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 573
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har aldri blitt tilbudt en 305 jeg ihvertfall :)

 

Hadde jeg hatt tid skulle jeg tatt utfordringen i praksis, uten å påstå at jeg skulle klare det. Men jeg skulle prøvd :)

 

Og det er ikke umulig at jeg hadde kastet meg på et sbc turbo bygge, viss jeg hadde kommet til at jeg hadde tid.

 

Det er bare å bytte plast flotørene i gasserene til messing flotører så tåler fe fleste gassere trykk.

 

En orginal 305 med flattop stempler, et noelunde bra alu insug, en grei 750 gasser med nye flotører, lastebil turbo, en eller annen ic, hjemmelagede headers/downpipe/trykkrør, arp bolter på kritiske steder, skikkelig kamsett med nye ventilfjærer, ny bra olje og nye plugger til formålet.

 

Da skulle man ha et spennene utgangs punkt :)

 

Tatt i betraktning at motoren var i bra stand, var komplett og hadde HEI tenning.

 

For de som tror at en orginal 305 ikke tåler 350hk så tar dere grundig feil. Viss motoren er i bra stand med tanke på lager og klaringer, har skikkelige bolter og får bra med olje så er det ingen problem.

 

350hk i en 8`er i underkant av 44hk pr sylinder.

 

Og det er ikke problem, det er i hovedsak høye turtall en gammel 8`er ikke liker i orginal stand.

 

Tror ikke jeg ville hatt hule messingflottører med overlading. De vil jo kunne implodere. "massive" plast/kopmposittflottører er vel heller veiein å gå...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri blitt tilbudt en 305 jeg ihvertfall :)

 

Hadde jeg hatt tid skulle jeg tatt utfordringen i praksis, uten å påstå at jeg skulle klare det. Men jeg skulle prøvd :)

 

Og det er ikke umulig at jeg hadde kastet meg på et sbc turbo bygge, viss jeg hadde kommet til at jeg hadde tid.

 

Det er bare å bytte plast flotørene i gasserene til messing flotører så tåler fe fleste gassere trykk.

 

En orginal 305 med flattop stempler, et noelunde bra alu insug, en grei 750 gasser med nye flotører, lastebil turbo, en eller annen ic, hjemmelagede headers/downpipe/trykkrør, arp bolter på kritiske steder, skikkelig kamsett med nye ventilfjærer, ny bra olje og nye plugger til formålet.

 

Da skulle man ha et spennene utgangs punkt :)

 

Tatt i betraktning at motoren var i bra stand, var komplett og hadde HEI tenning.

 

For de som tror at en orginal 305 ikke tåler 350hk så tar dere grundig feil. Viss motoren er i bra stand med tanke på lager og klaringer, har skikkelige bolter og får bra med olje så er det ingen problem.

 

350hk i en 8`er i underkant av 44hk pr sylinder.

 

Og det er ikke problem, det er i hovedsak høye turtall en gammel 8`er ikke liker i orginal stand.

 

:pray :pray TAKK :eddie :eddie

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY problemstilling!!

 

Blocka "du " hadde tenkt å brukem har ett ødelagt stempel og uhelbredlige riper i blocka..

 

hva gjør "du"??

 

1. Borrer 305 blocka og handler nye stempler?

 

2, finner en ny billig 305 bunndel?

 

3, gir opp og handler en seriøs motor for litt mere enn budsjett??

 

4, Annen løsning??

 

DU HAR IKKE MER ENN BUDSJETT, det er det som er problemet,det er veldig mange som ikke kan gå over budsjett pengene eksiterer ikke. Så hva gjør mann da???

 

1.Ikke kjører bil.

 

2. Parkerer bilen og venter på penger som aldri kommer og ender opp som et oppgitt prosjekt som kjerringa blir lei av at bare står der..........

Eller så tar mann og bruker det mann har (ikke det som de store gutta har) men det lille mann selv har og bruker bilen og mann er ihverfall fornøyd med at en har en bil som går og som kan brukes og mann kan drive hobbyen sin istenden for å sitte hjemme i 2 år og spare penger til en ORDENTELIG 350 MED smidde saker og ting, ...................

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Beadlock

 

Du glemmte at jeg bygget på en motor som var i bra stand ;)

 

@ Aeomholt

 

Du har et poeng, men har ikke sett det skjedd i praksis enda. Det er derfor det skal brukes messing flotører istedet for hule plast flotører :)

 

Men det finns sikker noe som du sier som er til formålet.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU HAR IKKE MER ENN BUDSJETT, det er det som er problemet,det er veldig mange som ikke kan gå over budsjett pengene eksiterer ikke. Så hva gjør mann da???

 

1.Ikke kjører bil.

 

2. Parkerer bilen og venter på penger som aldri kommer og ender opp som et oppgitt prosjekt som kjerringa blir lei av at bare står der..........

Eller så tar mann og bruker det mann har (ikke det som de store gutta har) men det lille mann selv har og bruker bilen og mann er ihverfall fornøyd med at en har en bil som går og som kan brukes og mann kan drive hobbyen sin istenden for å sitte hjemme i 2 år og spare penger til en ORDENTELIG 350 MED smidde saker og ting, ...................

 

men svar da...

 

hva kunne man ha gjort om det var uhelbredlige skader på stempel og sylinder, på den motoren man trodde skulle være hel og fin?:deng

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Beadlock

 

Du glemmte at jeg bygget på en motor som var i bra stand ;)

 

@ Aeomholt

 

Du har et poeng, men har ikke sett det skjedd i praksis enda. Det er derfor det skal brukes messing flotører istedet for hule plast flotører :)

 

Men det finns sikker noe som du sier som er til formålet.

 

:deng

 

Men hvis om atte....

Den du trodde var hel, var bæsj...??

 

Hva da??

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne med å lese hele tråden, så kan du ta å lese hotrodder linken og så kan du si om du tror på det dem skriver, og hvis du ikke tror på det er det jo fult mulig å skrive en mail til dem som har foretatt dette bygget av denne 305 motoren og fortelle dem at Talk is Cheap og at du ikke har noen som helst tiltro til at dem har kunskap, og at dem bløffer i testen dem og for å dra den helt ut kan du jo si at troverdig heten til bladet er tynnslitt når den greier å skrive sånt vås. Ta dem du:deng BAre husk å fortell oss om hva de svarte deg etterpå.

 

Åssen link da? Sier ikke noe om dem, spør bare om noen gidder mekke en motor til 10k, her i landet, som gir 350 hester :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men svar da...

 

hva kunne man ha gjort om det var uhelbredlige skader på stempel og sylinder, på den motoren man trodde skulle være hel og fin?:deng

Det vil alikevel bli billigst med 305 fordi disse får du nesten gratis, 350 må du betale penger for.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15503846&sid=xz8rfac6iCY924026&WT.svl=Link

 

Noen som tar utfordringen på alvor? Løp å kjøp :D

 

:oohh

 

Står jo på andre siden av jorda jo...:crazysant:

 

Cabben har jo 3 stk 305 om noen vill...

 

Luzifer har 2-3 stykker også...

 

Så motorer finnes det overalt...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen ta en oppsummering på hva som trengs for å få 300 garanterte (hvis muligt) og holdbare hk ut av 305 og 350?

 

Tbi og gasserversjon av begge motorene.

 

Hvis du følger handlelista mi og gjør dem tingene som står i artikelen skulle du vel være i mål.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår