Gå til innhold

Utfordring: "Bygg" en BILLIG chevy smalblock...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

har 350 motor her selges billig om noen har lyst. nesten komplett med kansje sprekt topp. min motor kommer på ca 70000kr men da alt nytt til minste del og ca 430hk 383cui . bytte til noen andre topper så blir det mer hk.. koster hvis man skal ha det til og holde.

At du bruker kr. 70 000 på en 383 er vel litt å kaste penger ut av vindu, for du hadde fått mye og vi snakker mye mer moro for de pengene hvis du hadde spørt deg rundt i de rette kretser. Her er en 383 med 50 hk mer og til litt over halve prisen av hva din motor har kostet deg,

5c36_1_b.JPG

 

 

Ta en titt i ebay butikken dems, det mye å sikle på hvis du skal ha motor......http://stores.ebay.com/T-L-Engine-Development

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 573
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At du bruker kr. 70 000 på en 383 er vel litt å kaste penger ut av vindu, for du hadde fått mye og vi snakker mye mer moro for de pengene hvis du hadde spørt deg rundt i de rette kretser. Her er en 383 med 50 hk mer og til litt over halve prisen av hva din motor har kostet deg,

5c36_1_b.JPG

 

 

Ta en titt i ebay butikken dems, det mye å sikle på hvis du skal ha motor......http://stores.ebay.com/T-L-Engine-Development

 

Her tilkommer vel både mva og frakt, så prisen blir vel nærmere 60 000 før den står hjemme på gården. Hvordan er kvaliteten på slike crate engines? Jeg hører mange eksempler på at folk må demontere og kontrollere alt før oppstart.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så definitivt! Messer også stadig om den gyldene middelvei jeg da

 

Er det noen som definitvt har messet om den gyldne middelvei hittil, så er det meg. I tillegg begynte jeg på omtrent null for ca 10 år siden og har på disse årene gjennomgått de typiske stadiene av hva som er "billig" og "enkelt" og "lurere enn hva alle andre har oppdaget" osv osv.

Uten de helt store ekstrautgiftene (sålangt, bank i bordet...)har jeg etterhvert erfart dette med at billigst lett kan bli dyrt før man er i mål.

 

Kreativitet og nytenking er bra greier, og fortsatt finner jeg på "lure" ting nå og da.

I tillegg ser jeg mine begrensninger og lytter til erfarne folk en sjelden gang ;) . Dermed regner jeg med at resultatet blir helt topp!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tilkommer vel både mva og frakt, så prisen blir vel nærmere 60 000 før den står hjemme på gården. Hvordan er kvaliteten på slike crate engines? Jeg hører mange eksempler på at folk må demontere og kontrollere alt før oppstart.

Alle motorene fra disse er dyno testet og bedre garanti kan mann vel ikke få, det at noen tar opp motorene og kontrolerer dem er vek helt greit.

Det som jeg tror er lurt er å feks. spøre på et av de store forumene i statene så som 3dje gen camaro forumet om hvem som leverer de beste ferdigbygde motorene, det ville jeg bha gjort først.

Dagens kurs gir 40 lapper pluss 1500-2000 i frakt og da blir det ca53-54 tusen for en slik motor.

Dette er et dyrt firma finnes mange som selger det samme til langt lavere pris ,men så var det dette med seriøsitet og bruk av gromeste delene.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle motorene fra disse er dyno testet og bedre garanti kan mann vel ikke få, det at noen tar opp motorene og kontrolerer dem er vek helt greit.

Det som jeg tror er lurt er å feks. spøre på et av de store forumene i statene så som 3dje gen camaro forumet om hvem som leverer de beste ferdigbygde motorene, det ville jeg bha gjort først.

Dagens kurs gir 40 lapper pluss 1500-2000 i frakt og da blir det ca53-54 tusen for en slik motor.

Dette er et dyrt firma finnes mange som selger det samme til langt lavere pris ,men så var det dette med seriøsitet og bruk av gromeste delene.

 

Det er ikke greit hvis man MÅ ta de opp for å være sikker på at en eller annen ikke har glemt å skru til noe eller lagt igjen skiftenøkkelen sin nedi der. Men siden dette er et seriøst firma er vel sannsynligheten for slike mishaps mindre.

 

Jeg gikk ut fra summen 5 798 og banket dette inn i den første og beste valutakalkulatoren jeg fant. Da fikk jeg 41 318,- kroner. Legg så til 2 000 kroner i frakt og gang dette med 1,25. Summen jeg fikk da ble 54 147,50. Vil tippe vi er ganske nære 60 000,- når alle ting man ikke har tenkt på er tatt med... Og da er ikke Volvo-gutten litt lenger opp her så galt avsted likevel.

 

Det må tilføyes at jeg ikke har særlig erfaring med csb-trimming, men jeg holder på å heloverhale en sjelden V8 på 120 hk med amerikanske aner. Regner med at prisen blir omtrent som 383'en i linken. Jeg har videre noe erfaring med turbotrimming av en 2,5-liters femmer. De ca 600 hestene jeg får ut av den har kostet meg over 200 000 kroner.

 

Greia er at jeg ikke tar kvaliteten på amerikanske såkalte gromme deler for gitt, jeg synes vel rett og slett at det er for godt til å være sant. Kanskje er jeg misunnelig og angrer på at jeg starter på hele dette jævla femmerprosjektet. Amerikansk V8-trimming er jo uansett hvordan man vrir og vrenger på det mer økonomisk fordelaktig. Dvs, jeg må sette meg inn i kostnadsbildet for trimming av Caddilac 500 før jeg uttaler meg helt skråsikkert :D

 

Jeg har forresten en søt liten csb 283 liggende som skal overhales, ikke nødvendigvis trimmes noe særlig. Kostnadslogg skal føres!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du bruker kr. 70 000 på en 383 er vel litt å kaste penger ut av vindu, for du hadde fått mye og vi snakker mye mer moro for de pengene hvis du hadde spørt deg rundt i de rette kretser. Her er en 383 med 50 hk mer og til litt over halve prisen av hva din motor har kostet deg,

5c36_1_b.JPG

 

 

Ta en titt i ebay butikken dems, det mye å sikle på hvis du skal ha motor......http://stores.ebay.com/T-L-Engine-Development

 

Har man pengene, så velger man fra KUN noen få motorbyggere...

Detta her, hadde jeg holdt meg LANGT unna...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle motorene fra disse er dyno testet og bedre garanti kan mann vel ikke få, det at noen tar opp motorene og kontrolerer dem er vek helt greit.

Det som jeg tror er lurt er å feks. spøre på et av de store forumene i statene så som 3dje gen camaro forumet om hvem som leverer de beste ferdigbygde motorene, det ville jeg bha gjort først.

Dagens kurs gir 40 lapper pluss 1500-2000 i frakt og da blir det ca53-54 tusen for en slik motor.

Dette er et dyrt firma finnes mange som selger det samme til langt lavere pris ,men så var det dette med seriøsitet og bruk av gromeste delene.

 

Husk 25% moms og....

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm....

 

pleier dere å ta 50.000 å spille lotto for hver uke?

Nå må du forklare noe nærmere hva du mener, jeg har gått en runde på forskjellige forumer i statene og dem har nesten entydig bare ros av bedriften og den ene neg jeg fant han hadde rota endel selv. Den har blandt annet levert opptil 23 motorer i et og samme startfelt i Bush serien. Så hva er det du vet negativt om disse Bead.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du forklare noe nærmere hva du mener, jeg har gått en runde på forskjellige forumer i statene og dem har nesten entydig bare ros av bedriften og den ene neg jeg fant han hadde rota endel selv. Den har blandt annet levert opptil 23 motorer i et og samme startfelt i Bush serien. Så hva er det du vet negativt om disse Bead.

 

 

ar ikke sjekket en dritt jeg, men du vet... generelt skeptisk til flotte US firmaer som annonserer her og der...

 

Finnes vel nok personer som har drite på draget og betalt for noe de ike har fått vel:D

 

Men å handle en crate motor hander om å kunne finne rett kombinasjon,sjekke hva som følger med, hva man ønsker og ha med, frakt i US og frakt hit + tull og toll...

kan jo være en smart greie å putte nymotoren i ett vrak og importere en hel bil isamme slengen...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tilkommer vel både mva og frakt, så prisen blir vel nærmere 60 000 før den står hjemme på gården. Hvordan er kvaliteten på slike crate engines? Jeg hører mange eksempler på at folk må demontere og kontrollere alt før oppstart.

 

husk at hele min motor er nytt blokka oxo ikke gammal dritt dem har borra opp og satt i pluss at alt er nytt ingen ting er brukt pluss at det er gjort med garanti fra sarpsborg motorverksted alt er tilpasset så han mente lett den holdt 150000km uten problemer. og dem du kjöper i fra usa er veldig dårlig tilpasset og ingen garantier utenfor usa så hva gjör du hvis motoren raser tar deg en tur til usa og snakker med dem eller?? :ratatatat

 

hvorfor må du tilpasse en masse deler til v8 da?? pga at dem ikke er nöyaktig ved og tilverke delene måtte dreie til for og få på dobbel roller regkjede på min nye blokk så der har du hvor godt del er tillaget:deng :volvsmile

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår