Gå til innhold

Utfordring: "Bygg" en BILLIG chevy smalblock...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Utdrag fra bremsingen til "oppskriften" til camarocab...

 

http://www.popularhotrodding.com/enginemasters/articles/chevrolet/0667_phrs_305_chevy_engine_blocks/dyno_testing.html

 

5,800 - 324 - 358

6,000 - 322 - 368

6,100 - 320 - 372

6,200 - 314 - 370

 

Tror noen at ventilfjærene på en sliten gammel 305 tåler 6500 rpm??

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 573
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fanker'n dette skulle vi tatt som et praktisk prosjekt !!!

Prøvd å skaffet fram noen billige deler å satt samen for til slutt å prøvd og fått sponset en billig bremsing med et par pull for å se !

350 hp utav 305 cid er 1,14 hp/cui. Dette tror jeg ikke man klarer med standard topper!

ergo må det enten en real porting til eller et par andre topper!

så spørs det jo på om bunndelen tåler det økte kompressjonstrykket!

Mulig det går men er jaggu i grenseland! blir definitivt ingen holdbar motor!

 

I eks. er det vortectoppe det er snakk om

 

Jeg har blokka med flattop stempler, jeg har vortec topper, jeg har støttstenger, Innsug ligger i oslo.

Resten må kjøpes inn. Jeg tror dette kan gjøres for rundt 10 lapper hvis du allerede har blokka.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra bremsingen til "oppskriften" til camarocab...

 

http://www.popularhotrodding.com/enginemasters/articles/chevrolet/0667_phrs_305_chevy_engine_blocks/dyno_testing.html

 

5,800 - 324 - 358

6,000 - 322 - 368

6,100 - 320 - 372

6,200 - 314 - 370

 

Tror noen at ventilfjærene på en sliten gammel 305 tåler 6500 rpm??

 

Nå må du ha tunga rett i munnen og hue på plass, er det ikke nye topper med roller og dertilhørende fjærer da, eller :fingers:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange her har ikke motor og har ideer om hva de skal handle , så diskusjonen 305/350 er relevant den...:thumb

Det som er saken er de massive kommentarene og hvor dumt det er å putte penger i en 305 hvis du vil trimme litt, alle skriver vent til du kan kjøpe en 350 så kan du bygge 300 hk, den 305 din er ikke noe verdi i. Og det begynner vel å bli litt feil vel.

For hvis du vil ha 300 hester er det bortkasta penger å heve 305 og bruke masse penger på å kjøpe en 350 så fremt bunndelen er bra.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha...

Så de gamle toppene du handler brukt fra USA har nye ventilfjærer? :D

 

Nei dem er ikke handla inn i USA, dem kommer fra Bergheim og hele motoren ble bytta etter noen få tusen km. så de ventilfjærene er gode som gull dem.

Men det var en ref. til gamle 305 fjærer du skrev HEHE. sitat: Tror noen at ventilfjærene på en sliten gammel 305 tåler 6500 rpm??

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dem er ikke handla inn i USA, dem kommer fra Bergheim og hele motoren ble bytta etter noen få tusen km. så de ventilfjærene er gode som gull dem.

Men det var en ref. til gamle 305 fjærer du skrev HEHE. sitat: Tror noen at ventilfjærene på en sliten gammel 305 tåler 6500 rpm??

 

ja... tror du de gamle fjærene er glad i 7000rpm?

 

For om max hk på kammen er 6100, så kan du dra litt til liksom

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror absolutt det er mulig men nå spørs det jo på utgangspumktet, motoren! det er jo det som produserer effekt man må betale for her!

Så det må være absolutt det mest fornuftige å legge i en 5 tusen eksta i bedre deler i bunnen enn å spare på dette enn å kjøre hele skiten til h..

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror absolutt det er mulig men nå spørs det jo på utgangspumktet, motoren! det er jo det som produserer effekt man må betale for her!

Så det må være absolutt det mest fornuftige å legge i en 5 tusen eksta i bedre deler i bunnen enn å spare på dette enn å kjøre hele skiten til h..

 

Da SPRENGER du rengestykket til Cabben... :D

 

Han skal tross alt SPRENGE en 305 her:D:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror absolutt det er mulig men nå spørs det jo på utgangspumktet, motoren! det er jo det som produserer effekt man må betale for her!

Så det må være absolutt det mest fornuftige å legge i en 5 tusen eksta i bedre deler i bunnen enn å spare på dette enn å kjøre hele skiten til h..

 

Ja MEN, spørsmålet er ikke det, det er at Hvis du har dårlig råd og innehar en 305 og HAR lyst til noen fler ponnier, det er da fult mulig og det BURDE vi si til nye amcarvenner når dem spør, ikke bare avfeie med at hvis du ikke har råd til en 350 så DRITT i å trimm, du får bare kjøre rundt i den slappe 145 hk. 305 du har. Husk at noen er fornøyd med bare litt hester.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da SPRENGER du rengestykket til Cabben... :D

 

Han skal tross alt SPRENGE en 305 her:D:D

 

Hehe, du begynner du å skjønne det,Bead.

Men hvis dere tar dere en tur inn på Tredjegen Camaro sidene vil dere oppdage at det er endel som trimmer 305.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja MEN, spørsmålet er ikke det, det er at Hvis du har dårlig råd og innehar en 305 og HAR lyst til noen fler ponnier, det er da fult mulig og det BURDE vi si til nye amcarvenner når dem spør, ikke bare avfeie med at hvis du ikke har råd til en 350 så DRITT i å trimm, du får bare kjøre rundt i den slappe 145 hk. 305 du har. Husk at noen er fornøyd med bare litt hester.

 

enig i at det ikke må bli slik!!

MEN må være riktig å belyse problemet med for mye power i en dårlig motor! uansett om det er en 350 eller e 305 såkan det lønne seg i lengden å legge i noe kroner ekstra for holdbarhetens skyld!

 

Rett å slett lære av den som har gjordt feilen før

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier... så skal en ha "litt" mere ut av en motor som den under... 305 ut av en tidlig 80 mod van...

 

Som jeg hadde i RÅSA-Monster for 2 sommere siden...

 

30junifrvsters026lite.jpg

 

Klart det hadde hjelpa å bytte kam,innsug, skamporting på kjøkkenbenken av orginaltoppene...

 

MEN, jeg måtte ha nye plugger,ledninger og nytt lokk...

 

motor 3000...

kam/løft 1800

insug 1000

gasser.1500

tenningsdeler 750

pakninger 800

Landeveis justering, 2500

 

HK?

 

ingen anelse, men IKKE over 300...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår