Gå til innhold

Mit Volvo 740 Tic Projekt

Ranger emnet


henrik90golf1

Anbefalte innlegg

I slutten ta oktober fann ej ut at bmwen va for slapp, å då fann ej ut ej skulle kjøpe mej turbo bil, å då va valge enkelt.

Ej starta å leite og fann dinne bilen.

Ej og 2 kompisa tok den longe reisa til tønsberg for å hente bilen, å må sei at, til no e ej ganske fornøgde.

 

Bilen e en Volvo 740 tic.

1987 moddel, B230ET

 

på bilen står:

Viking Chip,

Større dyse,

KN filter,

3" eksos heile veien,

Domp ventil.

 

her e nåken bilde ta bilen.

kom jerne me tips:)

 

 

DSC00514.jpg

 

2015663-bilde1-dsc01274.jpg

 

2015663-bilde2-dsc01275.jpg

 

2015663-bilde5-dsc01276.jpg

 

2015663-bilde6-dsc01280.jpg

 

2015663-bilde3-dsc01277.jpg

 

2015663-bilde4-dsc01278.jpg

 

DSC00515.jpg

Volvo 740 tic B230ET 1987

Volvo 142 B20 1971

x-Volkswagen Golf MK1 1983 Solgt

x-Opel Rekord 2.0e 1985 Solgt

x-Bmw E34 520i 1988 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
du skal sleppe og spør, hehe, han som egde bilen før bytta til større dyser, motoren drukner av og til når jeg gir på

 

Hvilke dyser står der? De ser da ut som de originale rent synsmessig. Har du mulighet til å lese av nr på de så går det jo fint an å sjekke opp. Ellers kan det jo være at forrige eier bare har stilt på den blå skruen på innsprøytningsboksen, den kan du justere på mer/mindre bensin med.

 

Ellers går det an å sette på litt større dyser enn orig, åpne lokket på luftmengdemåleren og spenne fjæren som holder klaffen noen hakk. Men da er det viktig å få lånt seg en lambdamåler (helst bredbåndslambda) samt lytte godt etter tenningsbank. Mye mulig at den blå justeringsskruen nevnt over bør justeres i stillingen som gir 2-4% lavere fortenning pga noe hissig tenningskurve med spent fjær i lmm...

 

http://makovice.205gti.org/motronic/main.html

http://makovice.205gti.org/motronic/motronic_fqs.html

 

Ellers er det jo det gamle trikset med 3" LMM fra BMW 535 e.l. med elektronikk fra din originale LMM, de grønne 968-dysene som leverer 465cc, litt større turbo og 1.4 bar +/- som også kan by på litt effekt.

 

Men etter å ha justert meg GAL på Motronic i et par år gikk jeg heller for MegaSquirt og fikk en bil som brukte mindre bensin og gikk mye mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje vitts og satse på meir enn 220hk på det sprute der. kosta meir en det smakar, får bare tennings bank og død motor..

chip 1kg ladde trykk, og ta en co kontroll. da har du igrunn de du får ut av det, drift sikkert... skall du ha meir, kan du montere hl2,4 sprute, da kan du få opp til 300hk. men er like mye jobb og kosta omtrent det samme som data sprutt!! :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår