Gå til innhold

Piggdekk eller piggfri?

Ranger emnet

pettergutt

Anbefalte innlegg

Mindre støy og mer komfortabelt å kjøre med piggfritt da, i tillegg til at du slipper piggdekkavgift.

Piggfrie vinterdekk i dag er jo veldig gode, bortsett i fra på is. Der må piggdekk til.

Jeg selv liker best å kjøre med piggdekk. Har nå selv Nokian Hakkka 5 med firkantpigg - virker som disse sitte bedre enn de konversjonelle runde piggene.

Uansett valg, ville jeg uansett gått for smalest mulig dekk, 185 eller 195.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nokian hakkapelit rsi (piggfri) og har ikke hatt noen problemer med å kåmme meg dit jeg vill, heller ikke noe problemer me då stoppe meg:) jeg har en garsvei som er ganske bratt og med noen svinger på. i dag var det polert is her og jeg kom opp, 2.forsøket vel og merke:p må ta litt mere fart med piggfri enn med pigg men det går! blir piggfritt på meg de kommende årene også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 940 herregårdsvogn kjøpte jeg nye nokian R nå før vinteren og er veldig fornøyd. Har vert på fjellet flere ganger og det sitter bra + at de er gode og kjøre med på oslo føre som er 95% av vinteren våt asfalt. Vil anbefale det framfor pigg pga. støy, komfor, piggavgift mm.

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hakka rsi og nye conti piggfritt på min -95 945, og det fungerer jo. brodern har hakka 5 pigg på sin -92 745/945, og det funker enda bedre. iallefall her oppe(lillehammer) der det har vært mye isføre de siste ukene. på snø er det hipp som happ, og på asfalt ville jeg beholdt piggfritt. men på is er piggfritt ræv, uansett hva folk påstår! i oslo spiller det jo også litt rolle hvor du bor, det er jo mye is på morran hvis man skal tidlig ut, og saltbøssa ikke har vært ute enda.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider