Gå til innhold

240 tic eller v8

Ranger emnet

factions

Anbefalte innlegg

hei.jeg har store planer om å bygge meg en volvo 240, dette blir et prosjekt over flere år..siden jeg ikke er flush me penger..

så jeg lurer litt på hva som er billigst i forhold til hva som er enklest å bygge. tic eller v8?

jeg har for min egen del mest lyst på tic. men har flere kammerater som sier d er så masse til v8.

håper på masse svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en god del billigere og bygge v8, men dette er som sagt smak og behag! Blir fort dyrt og bygge begge deler i lengden! Holder på med v8 bygg i 242 selv og det blir ikke billig. Hadde jeg vært deg så tror jeg at jeg hadde satset på en b23ft motor med datasprut! :-)

mvh Gatebilmannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er billigere og mindre ombygging me en turbo motor

men det går noe jævli me v8'er å

har hadt 240turbo samtidig som jeg hadde 242v8'er

men beholdte v8'er bilen men turbo bilen var jævli morro å

så det er hipp som happ spør du meg

men vis du har det gammle karosserie 74-78 synnes jeg personlig det passer bra me turbo ;)

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn med tanke på arbeid så er det MYE enklere å få i en turbomotor enn en 8'r, men derfor er det også mange flere med turbo da..

Hvis du skal påkoste motor endel, så trur jeg nesten jeg hadde gått for v8 med gromme topper og datasprut! (hilsen en med 240 turbo) Men da må du ha en TPI som utgangspunkt, hvis ikke er det mye å bygge om for å få innsprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rektig rektig, fater hadde 145 med v6 i og den gikk ret nedi motorfestene var ferdig på en helg, vi har også satt en b23a i 144 min den brukte vi 3månter på,

den v6 kokte på bakke toppane, og han måte få gokjent papirer fra svierige! før visnng trur eg.... ps( angående forgaseren på

b23a der siter det en nål kan den bøi slit og bruke mere bensin en det den skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 bokstaver til deg, TIC! :) Mye mer praktisk enn en gammel bensinsluker. Hvis det er i en bil du skal bruke en god del da.

Bedre å si b230ft / b230fk vel?

TIC kunne jo vært b230at eller b21et, som i aller høyeste grad må sies å være gamle bensinslukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider