Gjest Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Jeg ringte forsikringsselskapet mitt, snill og ærlig som jeg var. Spurte de om jeg skulle informere de om at bilen var trimmet. 150 til 225 hk med chip. Svaret jeg fikk var: Sålenge vi ikke kan påvise at trimmen var en DIREKTE årsakt til ulykken, så skjer det ikke noe som helst. Mao, det er nesten umulig og bli dømt for noe sånt. Bilen er over 10 år gammel, så avgifter på ekstra hestekrefter utgår også. Såklart, snill som jeg er, så skaffa jeg papirer på at bilen var godtkjent for den effekten, og så snart sommerdekka er på om noen GODE måneder, skal jeg opp og få det skrevet inn i vognkortet. Men bottom line: Sålenge det ikke kan bevises at trimmen/motorbytte/whatever er en DIREKTE årsak til ulykken/hendelsen/osv, så får du ikke pes for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
micrakid Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Haha, hefti diskusjon.. Men fint dere tok den;) Tror jeg går for Mazdaen, er akkurat en sånn bil jeg er ute etter.. Og det blir min 3 bil og ikke 1;) Grunnen til at jeg ikke tar en calibra er at jeg ikke orker å spare så lange, og akkurat nå har jeg ca 20k så da passet den bilen ypperlig! Også har jeg skjønt at disse mazdaene pleier og gå ganske langt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 takk for at du valgte mazda, calibra må være tidenes styggeste bil, den blir NESTEN slått av fiat multipla, da er det ille. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg