Gå til innhold

Kobling

Ranger emnet

fredrik315

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal koble opp ett anlegg til min ny innkjøpte bil.. jeg har ikke noe av det beste utstyret(det driter jeg i, trenger ikke fortelle meg hvor dårlig tinga er, grunnen til at jeg har det er fordi jeg fikk det gratis), men jeg skal bare ha litt bedre lyd.

jeg har:

1 US carvor forsterker 5.1500

1 Fence Audio RSX0125D

2 6x9 blapunkt høytalere

detta hadde jeg tenkt å koble sammen, men har ikke peiling på hvordan jeg gjørdet... hadde vært kjekt med litt seriøse svar hvid det er noen som kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha strømkabel fra + på batteriet til bagasjerommet å inn på forsterkeren, åsså litenkabel fra - på forsterkeren som du skrur fast i karosseriet baki bilen... skrap/slip av all lakk og dritt der du fester jordinga... boltes gjerne i skruen til selene baki.. der har du greit med jord...åsså må du ha remote(styringa til forsterkeren) fra spilleren å bak... åsså signalkabler fra spiller og bak.. om du har 2 utganger på spilleren så legg opp 2 signalkabler slik at du kjører subben på 1 av utgangene åsså 6x9"erne på 2 utgangen... om det vare n 5-kanaler du hadde...åsså må du seff ha høyttalerkabler fra forsterker til subb og til 6x9"erne... husk sikring på +kabelen fra batteriet.. skal være ca 30cm fra batteriet... lykke til.

noe som er glemt? ja... legg strøm og signalkabler på hver side av bilen for å slippe evt støy...gjerne legge opp større strømkabel en du tror du kommer til å få bruk for så slipper du å bytte ut om du skal oppgadere.. eller når du skal oppgradere:) du kommer helt sikkrt til å bytte etter hvert... sånn er det alltid... må starte i det små vett:)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du først 5 kanaler så ville jeg kobla fronthøytalerne på det siste paret på forsterkeren. MEN! det vil jo da si at du må trekke høytalerkabel fra bagasjerommet og fram i dørene eller i dashbordet(kommer an på hvilken bil du har) Det er litt pain in the ass, men det er totalt værdt det!!

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider