Tjabrosjan Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Heisann.. Har nettopp bytta driknute på min golf,men det som er problemet er at jeg har rota bort muttern til Drivknutn.. Hvor får jeg taki en sånn mutter eller er det bare å skaffe en mutter som passer? Hvor stor er mutteren ? Har prøvd å avbilda en slik mutter best mulig,så dere skjønner hva jeg snakker om;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 når det gjelder størrelsen kan du f.eks se på andre sida, samme mutter der. vil tro det letteste er å skaffe fra en høgger :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 den koster sikkert ikke så utrolig mye ny heller :) husker jeg veldig feil om jeg tror man bruker en 26mm på den hvertfall :P Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjabrosjan Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Da har jeg skaffet meg mutter,men kom et nytt problem.. Når jeg strammer mutteren så låser hjulet seg. noe jeg mangler? Noen som har bilder hvordan dette settes opp eller kan forklare det?:helpme: Ps,hvordan gir olje lønner seg å handle? Penger er det lite av,så helst ikke det dyreste!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Du har ikke gjort noe med hjullageret? Og du er sikker på at du har fått riktig drivknute? Altså riktig diameter på akslingen? Hvis du har fått feil og ikke fått akslingen ordentlig inn så kan du ha strammet akslingen mot lageret og da blir det feil. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
langdal Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Du sett i opp det å kjøre holing ;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjabrosjan Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Du har ikke gjort noe med hjullageret? Og du er sikker på at du har fått riktig drivknute? Altså riktig diameter på akslingen? Hvis du har fått feil og ikke fått akslingen ordentlig inn så kan du ha strammet akslingen mot lageret og da blir det feil. Det blir tregere og tregere for mere jeg skruv, så høres ut som det er noe med at det tar borti hjulageret.. Tror akslingen er rett,men kan aldri si for sikkert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Ikke for å klage, men valget av overskrift på tråden var ikke fullt så vellykket.. Syncro? Når du monterer den nye drivknuten er det par ting du må sjekke.. Du trenger disse delene, Så skal det stå en låsering på akslingen som drivknuten skal låse i. Så skal det ligge en skive bak låsemutteren. Låsemutteren SKAL UTEN UNNTAK byttes når du skifter drivknute, fordi denne skal strammes med godt over 200nm, og fordi de nye gjengene på drivknuten skal ha en tilsvarende ny mutter. Både når du skal løsne og når du skal stramme låsemutteren så skal du ha i hjulboltene. Og som Margido indirekte sier så skal bremseskive/nav rotere fritt rundt når girkassen står i fri og uten brems, hvis hjulet ikke roterer rundt når du har strammet til så er det noe muffens på gang, altså da f,eks hjullageret eller feil dimensjon på drivknuten. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjabrosjan Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Ikke syncro Har ikke hatt den skiva bak muttern før,så det kan sikkert ha noe med det å gjøre ? Mulig å få kjøpt disse delene hver for seg ? Takker for hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Din nærmeste VW forhandler skal kunne selge alle delene du trenger. Hvis ikke kan du bestille fra Mekonomen, CDCardic, Norskbildelsenter, Hovwdiaudi.dk osv..:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjabrosjan Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Din nærmeste VW forhandler skal kunne selge alle delene du trenger.Hvis ikke kan du bestille fra Mekonomen, CDCardic, Norskbildelsenter, Hovwdiaudi.dk osv..:) Topp, takk;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjabrosjan Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Da er bilen omsider kjørbar,men hjulet er noe løst.. Stabbstaget under bilen er ikke montert fordi må ha nytt! Er det grunden til at går an å vrikke 2-4 cm på hjulet? Tar borti bremsene om jeg kjører med den som den er :biker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Da er bilen omsider kjørbar,men hjulet er noe løst..Stabbstaget under bilen er ikke montert fordi må ha nytt! Er det grunden til at går an å vrikke 2-4 cm på hjulet? Tar borti bremsene om jeg kjører med den som den er :biker På hvilen måte er det løst? Jekk opp bilen, plasser hendene på hjulet ca. kl.9 og 3, så vrir du på hjulet, hvis du nå får slark i hjulet så er hjullageret defekt. Hvis du får slark 6 og 12 så må bærekule, endeledd eller bærearmsforingene være defekt.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvos Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Da er bilen omsider kjørbar,men hjulet er noe løst..Stabbstaget under bilen er ikke montert fordi må ha nytt! Er det grunden til at går an å vrikke 2-4 cm på hjulet? Tar borti bremsene om jeg kjører med den som den er :biker Om du har slakke på 2-4 cm er bilen IKKE kjørbar overhodet.. enten er det noe feil med hjullager eller opphengs kule.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg