Gå til innhold

Bytte bensintank ved ombygging fra forgasser til injection?

Ranger emnet

desses

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hørt rykter om at man må bytte tanken ved den ombygginga. Bensinpumper og tilbakeføring og sånt snadder. 6 laken er en grei pris om motoren er komplett og frisk.

Har selv et sånt opplegg stående på jobben. Blir vel litt tid til sånt i juleferien :)

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by desses

Noen som vet om man må bytte bensintank på Golf II ved endring fra forgasser til injection? Dette er nemlig nødvendig på f.eks Volvo 240. Vurderer å kjøpe en GTI 88 mod 16v motor. 6000 dyrt eller billig?

På forhånd takk for alle svar!

Dette må byttes / installeres

Bensintank

Bensinpumpe (under bilen)

Bensinslanger (større)

Motor med hjerne og ledningsnett

Helst sikringsboks også for å få med de riktige releene

har gjort dette selv og det funker :)

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra det, litt skruing her og der, så går det. Det annbefales å koble av drivaksler og senke motoren og ta den ut med girkasse. Jeg lirka den ut av girkassa og heiste den opp med gaffeltruck (overkill) men det funka bra.

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1981 Volkswagen Golf C

- - -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ikke gjøre alle de tingene som står på dette skrivet, det som er beskrevet her er det som er forskjeldene på desse bilene,

det som du trenger er, motor+alt den der driten, skjevebremser bak, støre framme(tror eg)

tror det var alt som må til for å få den godkjent som en gti :D

det er tros alt ikke vag som godkjener den, det er biltilsynet eller hva dem nå heter :op

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med bremser foran er bare å bytte til gti skiver og gti klosser.

alle golfer har 239 mm skiver, bare gti har ventilerte. og klossene er tynnere siden skivene er tykkere

De sene gti 16v hadde 256 mm bremser men de første ble levert med 239, Så derfor er det ikke krav om større bremser.

Jeg skal bygge om 8v gti til 16v men jeg skal ha 280mm bremser når jeg først er igang.

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store bremser er ikke bare bedre pga. bremseegenskapene. De ser mye bedre ut og!!! Og 280mm skiver eliminerer muligheten for å bruke 14" felger, med unntak av noen ytterst få, hvor inpresset ikke ligner grisen!

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1981 Volkswagen Golf C

- - -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en runde på forskjellige forsikringsselskap. Det greieste blir om du allierer deg med foreldre eller.no, da kan du få ganske greie forsikringer, om de har spart opp no bonus til deg :D Jeg betaler 3500 for 30.000 km på fattern (75% bonus)

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1981 Volkswagen Golf C

- - -

Lenke til kommentar
Del på andre sider