Gå til innhold

Bytte bensintank ved ombygging fra forgasser til injection?

Ranger emnet

desses

Anbefalte innlegg

Originally posted by desses

Bytte bensintank ved ombygging fra forgasser til injection?

Noen som vet om man må bytte bensintank på Golf II ved endring fra forgasser til injection? Dette er nemlig nødvendig på f.eks Volvo 240. Vurderer å kjøpe en GTI 88 mod 16v motor. 6000 dyrt eller billig?

På forhånd takk for alle svar!

Hva følger med? motor kun eller med ledningsnett og kasse?

er alt med er det ikke så ille....

usikker på om tankten må byttes men du må iaf bytte bensin pumper

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Du må ikke bytte bensintank nei. Men du må bytte den innsatsen med flottøren og det for på 16v så er det en liten løftepumpe der som ikke er der på vanlig gti. 6000 med alt av ledninger osv er slett ingen dårlig pris.. Må tenke litt på bremser og sånt og da...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...
Hva er forskjellen på KR og PL ??

Vet når jeg bygde om min til GTI ( 8v vel og merke) så byttet jeg kunde flotøren , selve inntaket på toppen av bensintanken.

Hvilken årsmodell var det? Jeg bygger om min golf mk1 til gti 8v nå om dagen... Skulle gjerne sluppet å bytte tanken! VEt du om man kan bruke løftepumpe på golf mk1 tank?

Takker for svar...

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

På Einser: Bytt tanken først som sist. Tilkoblingene på forgassertanken er for 6mm slange. Dette får du aldri i verden tredd på innløpet til bensinpumpa til K-Jet. En annen ting er at tankene som regel er fulle av snafs. Etter å ha observert massive problemer med bensintilførselen på to biler på veien til/fra Bugrun i år ser jeg for meg at en ny tank til GTI/Diesel fra Veng er en meget smart investering. Verden flommer ikke akkurat over av fungerende mengdefordelere lenger heller og disse liker svært dårlig å regelmessig bli fylt med skitt og lort;).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider