Gå til innhold

Golfen dør ut...

Ranger emnet

WeeeDub

Anbefalte innlegg

Hællæ!

Har et lite småprosjekt som snart er klart, er en 85' 1,6l.

Ett av problema som står igjen er at motorn dør ut på lave turtall(tomgang) når den har blitt varm. Er den kald er det stort sett ikke no prob...

Noen som har noen glupe teorier, eller som har vært med på det samma?

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se litt på denne:

så er det nummer 4. problem bilen stopper på tomgang etter litt hosting og alt for lavt turtall. på passasjer siden av forgasseren sitter en vakum dåse kalt three four point unit i haynes manualen. den trekker seg helt inn så fort jeg starter bilen.

normalt sett skal denne gi anslaget for tomgangskruen. mao tomgang blir for lav til at bilen vil gå.

3 4 point uniten er styrt av to solenoidventiler som sitter inn mot torpedoen. jeg leter i haynes manualen og i omtalen av disse står det at dette blir for avansert for deg, kontakt vw. bullshit!

etter å ha kryssbyttet deler fra en av mine deleforgassere uten resultat går jakten på feilen over i det elektriske. i skjemaet finner jeg koblinger mot et rele /elektronikk sak som jeg etterhvert finner ut sitter i forbindelse med sikringsboksen. ( sitter på en utvekst oppå boksen).

skifter denne med en ny ( annen type fra en nyere med andre tilkoblinger riktignok) og så fungerer tingene igjen.

nyskjerrig som jeg er åpner jeg relet og på kretskortet er det en løs printbane.

banen er nå erstattet med en ledning men releet er i skrivende stund ikke testet.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...