Gå til innhold

Trimming av b23A

Ranger emnet

gneizten

Anbefalte innlegg

AT-kitet på B23 skal vel gi 143 hk uten intercooler mener jeg å huske. Rundt 160 med cooler. Hvis alt er på stell og bra justert, drar den ikke stort mer bensin enn en standard B23 ved rolig kjøring. Men drar du på derimot...

Må nok regne med ca 0.8-1 liter på finkjøring, 1.2-1.5 på styggkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står den på tomgang i gårdsplassen da eller? får ikke en gammel b23 til å bruke 0.8L når du putter på AT Kit Det skal jeg like å se i hvertfall.

Hvis du klarer å få en hvilken som helst bil til å gpå 0,8 l/mil på TOMGANG på gårdsplassen så er jeg MEKTIG imponert! :P

Nei, en godt justert b230a får du neppe under literen på vanlig kjøring. Langkjøring derimot. Hva angår AT skal jeg ikke uttale meg om, siden jeg aldri har hatt det.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motoren er helt optimalt justert og ikke mye slitt, går den på ca literen på fiiiin kjøring.. Skal man derimot få turboen til å snurre rundt, går det nok ett par liter på mila..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motoren er helt optimalt justert og ikke mye slitt, går den på ca literen på fiiiin kjøring.. Skal man derimot få turboen til å snurre rundt, går det nok ett par liter på mila..

Hmm AT motoren i bruksbilen min er sjeldent over litern/mila uansett kjørestil, og den motoren er ikke optimalt justert for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider