Gå til innhold

Motorlampe i omega b. Kamsensor.

Ranger emnet

silængs

Anbefalte innlegg

Vurderer og kjøpe en omega b som dele bil. Og fra den tenkte jeg og ta ut motor og sette den i min. Men snakket med selger og ha sa at motorlampa lyste i ny og ned. Han hadde fått lest av feilkode, og det viste seg og være kamsensor. Han hadde prøvd og bytte denne, men problemet vedvarte. Så hva må jeg gjøre for og få bukt med problemet ved eventuelt kjøp? Er det skadelig og kjøre med kamsensor feil?

Er foresten 2.0 16v det er snakk om.

Mvh Magnus.

Framtung audi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, var og så på bilen igår. Og motorlampa var ikke det som bekymret meg. For da jeg kom dit fikk jeg opplyst av eier at motoren brukte en del olje, han kunne ikke svare eksakt hvor mye olje bilen brukte. Noe jeg tolker dithen at han ikke ville si hvor høyt forbruket er. Men han skyldte også på ei opel motorolje, han sa at etter han hadde etterfylt denne, så hadde bilen begynt og bruke endel mer. Ble fort meget skeptisk til hele kjøpet. For det der høres ut på meg som en sliten topp..

Noen av dere som kan bekrefte at det med opel olja stemmer?

Framtung audi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vel skulle ikke tro det. Men når en trenger noe, så virker det som om det ikke er og oppdrive. Har ringt diverse huggere, men når en krever opp mot 10000 kr + frakt så er det uaktuelt. Er jo like mye som jeg betalte for bilen. Synes blir for drøyt for en vinterbil. Men om du kjenner til noe rimeligt, så send meg gjerne en pm.

Magnus.

Framtung audi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider