Gå til innhold

StianØverland: Opel Manta A 1900 rallye

Ranger emnet

StianØverland

Anbefalte innlegg

Må jo nesten ha bredding foran og når du først skal ha bak :) Må være mulig å få kjøpt glassfiber fremfangere med sånn bredding?

fangere kommer ikke på tale. men skjermer er en annen sak, har leitet land og strand etter fremskjermer, og lurer heller på om jeg skal finne runde hjulbuer fra en donorbil som ligner bakskjermene, for vil ikke ha så kraftig bredding foran pga, kan bli vanskelig med senk pga innskjermer etc. vil ikke kutte så altfor mye i kaross i tilfelle jeg vil ha bilen orginal igjen, fremskjermene er forresten sveiset fast i kaross så de blir ikke tatt av med det første. men blir nok ikke noe stort problem, for disse er den snille formen for bredding, 8cm, får de på 14cm også. og da hadde det sett dumt ut med bare bak, men tror dette går veldig bra ;)

alt av sprekker skal tettes så det ser ut som karosseriet er en del. eneste det skal være åpning på er dørene, panser og bakluke.

noen som har noen ide om hvor jeg kan sette bensinlokket ? lurte på å skjule det bak den ene baklykta, og felle den lengre inn så den står likt med de andre. men får se hva det blir til, mulig jeg bare flytter den oppover på skjermen.

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, var skjermer jeg mente. Hehe, seint her.. Nei, anna fanger enn original med original leppe hører ikke hjemme på sånn bil!

GT leppa skal på bilen så fort jeg finner meg en.. er så å si umulige å få tak i.

slik ser den ut

med og uten leppa. med leppe til venstre for de som ikke fikk med seg det :P

manta3.jpg

edit VENSTRE ikke høyre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre høyre ja? :D

http://rpglasfiber.com/ lager i hvertfall noe de kaller frontspoiler manta a, var ikke bilde på sia deres...

TAKK SKAL DU FAENMA HA!!!!! nå har jeg leita lenge!

mail sendt om forespørsel om bilde, og evnt. bilde av fremre skjermbreddere.

miniupdate:

fått bestilt rutelist til frontruta, bakruta, og kjøpt forlenger til "bensinpåfyllingsrøret" 2" gummislange enkelt å greit.

god jul folks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Jul. har troen på dette prosjektet!

morro å høre :) blir lagt på hylla frem til våren for har "bruksbilen" som jeg var litt uheldig med i første snøfall ;)

men til våren når snøen har smeltet, flytter jeg bilen hjem og jobber videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er intresert i mere styling til bilen din så kan du titte

her http://www.lenk-tuning.com/mantaastart.htm

Den øverste er ganske lik min :)

Har 235/50 13 foran og bak :)

hvor kjøpte du pakninger til rutene dine hen ?

tøft kit, men syntes at det blir altfor mye plastikk for en 70'er.. blir veldig lik b'en og den liker jeg IKKE

men den leppa her var ikke dårlig

mantaa08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har troen på at dette kommer til og bli knall rått!!

Hold bilen i ganske orginal stand :) Den fortjener og være orginal, ettersom at det ikke er så mangen av dei igjen :)

Men ihvertfall, lykke til med prosjektet! Skal følge meg :)

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider