Eivind Amundsen Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Heisann! :) Har netopp dratt på meg en gammel 4x4 91 mod Legacy :) La merke til at katalysatoren blir helt rødglødene på den, er dette normalt på de bilene ? Vet katalysatoren skal bli varm, men den skal vel ikke gløde ? :D Han jeg kjøpte bilen av har bare hat den et par uker selv, han forsøkte å bytte katalysator uten at det hjalp noe, den gløder fremdeles like mye (var riktig nok en brukt katalysator som ble satt inn). Var også en eller annen multiplugg som var nappet ut fra "forgasseren" på bilen, slik at den går i nødmodus. Når bilen blir varm så begynner check engine lampen og lyse, og motoren går ugjavnt. Tror muligens dette kan skyldes en vakumlekasje (hører den lekker vakum på en av innsugsmanifoldene samt at motoren ruser seg opp hvis jeg spruter crc rundt manifolden). Hvis "innspruten" går i nødmodus, kan det tulle til tenningen slik at katalysatoren blir rødglødene, eller er det noe annent som gjør dette ? (merker også det blåser noe sinsykt av eksosen.) mvh Eivind Amundsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
legacy 2,2 Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Hadde selv dette problemet på en 91 Legacy 1,8 og der var det en tennplugg som var problemet,den ga ikke gnist på ene,med det resultat at katalysator ble rødglødende og bilen gikk dårligere og dårligere til den stoppet til slutt. Så prøv å bytte plugger,funket for meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg