Gå til innhold

golf gti amerikansk utgave?

Ranger emnet

turboascona

Anbefalte innlegg

hei:) jeg har et par spørsmål.. jeg kikker på golf 3 nå, en kamerat har, 15000 skulle han ha for bilen, men det er et lite problem jeg ikke forstår: det er en såkalt amerikansk "gti".. står en 2,0 8v i den (står ihvertfall 2,0 på innsuget), senket som en gti, oransje parkeringslys osv, så den er amerikansk (da de har oransje parkeringslys i amerika). i vognkortet så står det så fint: 1,8 90hk... er det en 2.0 som er skrudd ned slik at den skal yte like "mye" som en 1,8? eller er det bare fuck, og det er en 1,8 ombygd til 2,0? 4 dører på bilen. bilen er på klippelisten, og har mangellapp, men raskt å utbedre de småfeilene som var. litt rust på dørkarmen bak på begge sider, men bare overflate. ellers har jeg ikke vært under bilen og kikket, men det skulle visst være greit. er 15000 en O.K pris for en slik bil? med tanke på dette motor-tullet? finnes det en såkallt Amerikansk Gti utgave, som MULIGENS er skrudd ned?

på forhånd takk, mvh Daniel Løland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I GTIene var det 2-liters motorer på 115 hk med navnet ABA :)

Eirik

jaa, og det var også 2,0 16v med 139 hk, mener eg, men jeg vet det er en del biler som er skrudd ned i USA, dvs. feks. en mercedes sl 450 er skrudd ned til tilsvarende effekt som en sl 350. min bestefar har en slik mercedes, der står det i vognkortet 3,5liter, men den er 4,5liter MEN har tilsvarende effekt som 3,5literen. den er KLISS original. lurer på om denne golfen kan være en av de bilene som er slik ( ikke missforstå, jeg forbinder det ikke bare med mercedes;D)?

en 2,0 8v skrudd ned til 90 hk( tilsvarende som 1,8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den norskregistrert så viser vognkortet motoropplysninger. Er den i senere tid ombygget til 2.0 8V GTI, så står dette i vognkortet (Blir ført som tilleggsopplysninger i vognkortet)

Ta en grundig titt i vognkortet du :)

1.8 16V GTI fra Golf mk2 har 139hk og/eller 137hk. 2.0 16V GTI har 150hk.

i vognkortet står det: 1,8, 66kw. MEN det står 2.0 på motoren(som ikkeligner en vanlig 2,0 8v fra GTI, den har innsug som går inn i motoren på "fremsiden". har ikke funnet tilsvarende bil enda, men prøver. jeg TROR det kan være en gti usa-utgave, som er skrudd ned for Usa, og har berre 66kw og derfor registrert som 1,8 CL selv om det er 2,0 da den har samme effekt som 1,8 CL.

den er ikke ombygd i norge ihvertfall, hva den er i USA, det vet jeg ikke, men skal være original GTI USA-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den har innsug som går inn i motoren på "fremsiden". har ikke funnet tilsvarende bil enda, men prøver. jeg TROR det kan være en gti usa-utgave, som er skrudd ned for Usa, og har berre 66kw og derfor registrert som 1,8 CL selv om det er 2,0 da den har samme effekt som 1,8 CL.

den er ikke ombygd i norge ihvertfall, hva den er i USA, det vet jeg ikke, men skal være original GTI USA-modell.

2,0 8v ABA

eurp_0712_02_z+1984_vw_rabbit+engine_view_two_liter_four_cylinder_aba_crossflow_motor_k_n_intake2.jpg

2,0 8v 2E

2e116571.jpg

ABA har som du ser X-flow topp, og et bedre utgangspunkt for trim enn counterflow motorene som ble solgt i Europa.

Finnes mye trim til disse i statene..

Løp og kjøp..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,0 8v ABA

eurp_0712_02_z+1984_vw_rabbit+engine_view_two_liter_four_cylinder_aba_crossflow_motor_k_n_intake2.jpg

2,0 8v 2E

2e116571.jpg

ABA har som du ser X-flow topp, og et bedre utgangspunkt for trim enn counterflow motorene som ble solgt i Europa.

Finnes mye trim til disse i statene..

Løp og kjøp..

motoren er lik den øverste, ja, men hvorfor står det da 1,8 i vognkortet? hva kan være grunnen til dette? er de skrudd ned, eller er de ikke skrudd ned, er biltilsyntet inkompetent, eller bare skal det være sånn? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren er lik den øverste, ja, men hvorfor står det da 1,8 i vognkortet? hva kan være grunnen til dette? er de skrudd ned, eller er de ikke skrudd ned, er biltilsyntet inkompetent, eller bare skal det være sånn? =)

Sjekk chassinummer opp mot Møller sine registre, så ser dem hvilken motor den er produsert med.

Denne motoren skal ha 115hk, så hvis det står 90hk i vognkortet så er det enten byttet motor, eller så har det skjedd en feil når den ble registrert her i landet.

Nærmeste du kommer en "nedtrimmet" utgave er 1,6 101hk som kom høsten 95..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei!

Har du reg.nr. på bilen så skal jeg prøve finne ut litt om bilen =)

Send det gjerne på pm. =)

Var via reg.nr. jeg fant all info om Golf 3 Variant'n min...

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaa, og det var også 2,0 16v med 139 hk, mener eg, men jeg vet det er en del biler som er skrudd ned i USA, dvs. feks. en mercedes sl 450 er skrudd ned til tilsvarende effekt som en sl

Stateside var det kun to motoralternativer for Golf 3, 2.0 ABA på 115 hk, og 2.8 VR6. Når man hører om nedskrudde biler fra statene er det ofte snakk om Calfornia-biler.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...