Gå til innhold

Turbotrykk

Ranger emnet

RES25

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ikke alt for mye teknisk innsikt når det gjelder turbo. Jeg vet hvordan ting virker, men det er vel det hele.

Det jeg lurte på var om det går ann å justere opp turbo trykket på en 1.9tdi? Jeg vet ikke hva slags turbotrykk det er nå, men org. er det såfall. (0.8-0.9??) Hadde vært litt artig å justert den opp 0.2-0.3 til for å se om det blir enda bedre. Om noen kunne fortelle meg hvor jeg gjør dette, og hvordan. Samt jeg må vel ha noe utstyr for denne jobben?

Håper på mange gode svar:ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chip så er den biffen løst:) funker bra d... ellers så kan du sette på en reduksjonsventil som du kan ha på den orginale vg på turbon.. slik at du får justert trykket inn til den ned slik at du "lurer" hjernen til å tro at den har mindre trykk enn hva den har.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med Ts-Racing han vet alt innen chipping og trimming av dieselpurker! :) Org. bartrykk på diesel bil varierer mellom 0.4-0.8 spørs litt på motorvolum. Tror du skulle kjøpt deg en chip, og kanskje fått tak i turbokit? vis du vil ha større bartrykk og litt mere power under panseret på en golf 4 :)

- Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT

- Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt

- Audi A4 1.8

- VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
chip så er den biffen løst:) funker bra d... ellers så kan du sette på en reduksjonsventil som du kan ha på den orginale vg på turbon.. slik at du får justert trykket inn til den ned slik at du "lurer" hjernen til å tro at den har mindre trykk enn hva den har.

Er dette det samme som å strupe slangen til turbo med en klemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider