Gå til innhold

tette hull i eksosanlegget

Ranger emnet

Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

har et leit hull i eksosanlegget, det er et avlangt hull i sveiseskjøten inn mot katalysatoren. for det første er det en lei plass og begynne å sveise der, og for det andre så kan jeg ikke sveise.

så lurte da på det gikk ann å få kjøpt noe teip el. som tåler såpass med varme jeg kan tvinne rundt for å dempe lyden litt.

er jo en billig drittbil som jeg ikke legger altfor mye penger i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo flere billige triks :)

Ølboksen er jo nenvt. Et triks er å bruke glava isolerull innerst mot røret, ta en ølboks over og trykke det sammen med ståltråd eller rørklemmer.

Biltema har masse billige eksosrørdeler som er gull verd for de som er litt nevenyttige. Hvis du har et rør som lekker på langs du sier, kan du også dele et nytt rør på langs og "brette" det over det gamle røret. Fest det så med rørklemmer eller sveis fast.

Til eksosanlegg, fungerer billig pinnesveis utmerket. Biltemas rustfrie elektroder er utrolig lettsveist. Lett å få pent, selv for en nybegynner.

"Gun gum" som du får kjøpt på bensinstasjoner for å tette hull i eksosanlegg er helt ubrukelig. Kjøp deg heller en boks øl istedenfor........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tåler glavaen den varmen?

er litt vrient å få lagt over noe som ikke er fleksibelt der, for er akkurat i skjøten mellom katalysatorrøret og røret fra "downpipen", det er to kontaktflater der som presses sammen. og bak den ene plata er dette hullet, som går på langs med sveiseskjøten. derfor jeg lurte på om det fantes noe teip som er litt mer fleksibel enn en ølboks:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, glavaen tåler den fint.

Litt vanskelig å mekke noe til der ja.. er redd for at du må bite i det sure eplet.

Skru den løs og sveis dritten, men husk at du ikke kan sveise på rust..

Pinnesveis, biltemadeler, vinkelsliper og 3-4 kjedelige timer så er du i boks hvis du ikke har gjort dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider