daggis Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Bilen smeller litt i gasserene innimellom, tilbakeslag går jeg utifra. På tomgang. Skal jeg da bare stille tenninga et par grader bakover? Det er 2 40mm webere på en golf gti 8v motor det er snakk om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kormi Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 sjekk om gasserne er 100% synkronisert. Både stag og justering på alle 4 "gasserne". Om tenninga er justert er det ikke der problemet ligger. Sjekk også at ventliene er justert riktig.. lykke til! Siter http://kormi.skynetblogs.be Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Desember 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Stroboskopet har tatt kvelden, så tenninga er ikke stilt. Men hvis tenninga ikke er justert så kan det være den? Gasserene skal være synkronisert. Får vel bare komme meg ut i garasjen og prøve litt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Du har vel ikke bilder av prosjektet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Desember 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Skal prøve å få tatt noen idag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kormi Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 om du ikke er sikker på tenninga er 100% ville jeg absolutt ha sjekka det først. Klin umulig å justere gassere om det andre ikke er i orden. Sjekk også for sikkerhets skyld at staget åpner og lukker gasserne HELT likt. 1mm forskjell her kan skape problemer... Siter http://kormi.skynetblogs.be Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Sjekk om du har vacum lekasje rundt gasserane samt om lagere til gass spjella er ok mao ikke slakk det kan lage falsk luft. Er dette i orden synkroniser de. Dette har trolig ikke noe med tenning og gjøre men med vacum lekkase/justering/dysing av to dobble. Mvh Era Som koser seg med to dobble på Alfa`n Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Desember 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Fant problemet igår tror jeg. Radiatoren lakk ned i den ene gasseren :) Hørees fin ut når jeg starter den nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Ka Alfa kjører du Era? Har sjøl en 164 ts. Og er det du som bruker Era på Alfaforumet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Desember 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Originally posted by Zagato Ka Alfa kjører du Era? Har sjøl en 164 ts. Og er det du som bruker Era på Alfaforumet? Kjører 75`Berlina 2000 med nyoverhalt og lett trimma motor av meg. Ja det er meg. Erik A Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Desember 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Var visst ikke det radiator greiene allikevel :( Smeller fortsatt litt. Har sjekket at det ikke suger no falsk luft. Kan det ha noe å si at gasserene ikke ligger helt flatt? Når dere snakker om synkronisering, mener dere da kun at det gis like mye gass på alle? Eller er det andre innstillinger og? Det smeller forresten litt i potta og, ikke høye smell, men no lave bass greier, kanskje eksosen som demper endel, men dog. Det smeller der ig ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Originally posted by daggis Var visst ikke det radiator greiene allikevel :( Smeller fortsatt litt. Har sjekket at det ikke suger no falsk luft. Kan det ha noe å si at gasserene ikke ligger helt flatt? Når dere snakker om synkronisering, mener dere da kun at det gis like mye gass på alle? Eller er det andre innstillinger og? Det smeller forresten litt i potta og, ikke høye smell, men no lave bass greier, kanskje eksosen som demper endel, men dog. Det smeller der ig ihvertfall. De smella i eksosen kan tyde på at den får for mye...hvis det er sånne lave,dumpe bass-"boff"er... sjekk co'en og få den rundt 4.5 til 5 i co...da tenker jeg du er kvitt det. Får fort de "boff"ene hvis co'en er over 6...blir nesten som choken er litt på :) Og går den så fett på tomgang,hender det at den slår tilbake i gassera også. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Originally posted by daggis Var visst ikke det radiator greiene allikevel :( Smeller fortsatt litt. Har sjekket at det ikke suger no falsk luft. Kan det ha noe å si at gasserene ikke ligger helt flatt? Når dere snakker om synkronisering, mener dere da kun at det gis like mye gass på alle? Eller er det andre innstillinger og? Det smeller forresten litt i potta og, ikke høye smell, men no lave bass greier, kanskje eksosen som demper endel, men dog. Det smeller der ig ihvertfall. Har du ikke verkstedsmanualen til bilen ? Lurt å ha... Synkronisering skjer som følger på mange forgassermotorer: 1. Sørg for at gasspjeldene åpner og lukker 100% parallellt. 2. Bruk en luftmassemåler eller vakuummåler for å finne ut at hver sylinder suger like mye luft gjennom forgasseren. På min mc motor er det en justeringsskrue som regulerer luft til sylinderen. Ved å skru på den og lese av vakuummåleren (hjemmelaget instrument) så kan jeg stille inn motoren til å gå rent og fint. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Desember 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Har verkstedmanual til bilen, men nå har jeg byttet fra boble til golf motor, og fra injection til gassere, så manualen er det ikke mye hjelp i.. Dette måleinstrumentet ditt, hvordan fikk du laget det? Eller hvor kan jeg få kjøpt en luftmassemåler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Originally posted by Hondaen På min mc motor er det en justeringsskrue som regulerer luft til sylinderen. Ved å skru på den og lese av vakuummåleren (hjemmelaget instrument) så kan jeg stille inn motoren til å gå rent og fint. Åssen mc-motor er det..? De fleste mc-motorer med gasser-rekke har jo synkroniserings-skruer imellom gasserene,som man justerer vakuumet med...men de påvirker da ikke blandinga stort,kun marginalt...det er det primært CO-skruene som gjør...og er de feil justert til motoren,kan man justere vakuumet til man blir grønn uten at det hjelper...:) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.