Gå til innhold

Tilbakeslag i gasserene

Ranger emnet


daggis

Anbefalte innlegg

Sjekk om du har vacum lekasje rundt gasserane samt om lagere til gass spjella er ok mao ikke slakk det kan lage falsk luft.

 

Er dette i orden synkroniser de.

 

Dette har trolig ikke noe med tenning og gjøre men med vacum lekkase/justering/dysing av to dobble.

 

Mvh

Era

Som koser seg med to dobble på Alfa`n

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst ikke det radiator greiene allikevel :( Smeller fortsatt litt.

 

Har sjekket at det ikke suger no falsk luft.

 

Kan det ha noe å si at gasserene ikke ligger helt flatt?

 

Når dere snakker om synkronisering, mener dere da kun at det gis like mye gass på alle? Eller er det andre innstillinger og?

 

Det smeller forresten litt i potta og, ikke høye smell, men no lave bass greier, kanskje eksosen som demper endel, men dog. Det smeller der ig ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggis

Var visst ikke det radiator greiene allikevel :( Smeller fortsatt litt.

 

Har sjekket at det ikke suger no falsk luft.

 

Kan det ha noe å si at gasserene ikke ligger helt flatt?

 

Når dere snakker om synkronisering, mener dere da kun at det gis like mye gass på alle? Eller er det andre innstillinger og?

 

Det smeller forresten litt i potta og, ikke høye smell, men no lave bass greier, kanskje eksosen som demper endel, men dog. Det smeller der ig ihvertfall.

 

De smella i eksosen kan tyde på at den får for mye...hvis det er sånne lave,dumpe bass-"boff"er... sjekk co'en og få den rundt 4.5 til 5 i co...da tenker jeg du er kvitt det. Får fort de "boff"ene hvis co'en er over 6...blir nesten som choken er litt på :) Og går den så fett på tomgang,hender det at den slår tilbake i gassera også. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggis

Var visst ikke det radiator greiene allikevel :( Smeller fortsatt litt.

 

Har sjekket at det ikke suger no falsk luft.

 

Kan det ha noe å si at gasserene ikke ligger helt flatt?

 

Når dere snakker om synkronisering, mener dere da kun at det gis like mye gass på alle? Eller er det andre innstillinger og?

 

Det smeller forresten litt i potta og, ikke høye smell, men no lave bass greier, kanskje eksosen som demper endel, men dog. Det smeller der ig ihvertfall.

 

Har du ikke verkstedsmanualen til bilen ? Lurt å ha...

 

Synkronisering skjer som følger på mange forgassermotorer:

 

1. Sørg for at gasspjeldene åpner og lukker 100% parallellt.

 

2. Bruk en luftmassemåler eller vakuummåler for å finne ut at hver sylinder suger like mye luft gjennom forgasseren.

 

På min mc motor er det en justeringsskrue som regulerer luft til sylinderen. Ved å skru på den og lese av vakuummåleren (hjemmelaget instrument) så kan jeg stille inn motoren til å gå rent og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

 

På min mc motor er det en justeringsskrue som regulerer luft til sylinderen. Ved å skru på den og lese av vakuummåleren (hjemmelaget instrument) så kan jeg stille inn motoren til å gå rent og fint.

Åssen mc-motor er det..? De fleste mc-motorer med gasser-rekke har jo synkroniserings-skruer imellom gasserene,som man justerer vakuumet med...men de påvirker da ikke blandinga stort,kun marginalt...det er det primært CO-skruene som gjør...og er de feil justert til motoren,kan man justere vakuumet til man blir grønn uten at det hjelper...:)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår