Axcenta Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 jeg må mest sannsynelig skiffte register reim på en audi a4 1,8T som jeg skal kjøpe meg. men jeg lurer bare på hva som skal til da. ting man må passepå? om jeg må stille opp allt på nytt og div? noen med erfaring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 bare pass på å få reima på skikkeligt, i rett spor på kammdreva i forhold til veiv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 registret er veldig enkelt og skifte på disse motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adsome Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 ingen som kan hive inn en liten fremgangsmåte på dette? må gjøre dette selv snart på min egen bil:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pizza Skrevet Desember 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2008 Gjorde det akkurat på min(se egen tråd). Valgte den 'enkle' metoden som jeg har brukt før. 1.Ut med fronten(masse DIY artikler rundt omkring). 2.Av med viftereima og hjulet til denne. 3.Merke den gamle med tipex(1,2 og 3 striper på de tre hjulene). 3.Låse hjulene(dieselpumpa og toppen), pass på, disse står i spenn. Så lås orntlig før du tar av reima. 4.Overføre merkene på den nye reima. 4.Line disse opp med tilhørende merker på tunnhjulene, og spette den på. 5.Stramme strammehjulet til merket)se diy artikler som ligger online) 6.Dra reima rundt en runde for hånd, sånn bare for å være sikker på at ingenting butter. 6.Skru på fronten igjen. Tok bare noen timer. Av og på med fronten som er jobben. Tror ikke metoden min er helt etter boka. Men har fungert på denne og alle tidligere audier jeg har hatt. Gadd ikke bytte vannpumpe da denne ikke satt på registerreima på min. Men kan være en fordel å bytte denne samt viftereim når det først er oppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg