Gå til innhold

Effektanlegg Og Open Air Kit Til Audi 90 b3

Ranger emnet


cigaro

Anbefalte innlegg

Har da en Audi 90, 2.0E 91 Mod.

Har lyst på effektanlegg og open air kit, for å få fram den gromme 5'er lyden:D

 

har tenkt litt på denne lyddemperpotta, NOOZE BLACK MUFFLER 2"/2,5"/3" INLET, DOUBLE 3,5" OUTLET

unovr502632.jpg

Hvordan er det med passform til audi 90? Denne er da fra realcar.no..

 

Hvor på nettet får jeg kjøpt openairkit til audien?

 

Likes and dislikes med openairkit til audi 90?

 

på forhond, Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da en Audi 90, 2.0E 91 Mod.

Har lyst på effektanlegg og open air kit, for å få fram den gromme 5'er lyden

 

Likes and dislikes med openairkit til audi 90?

Som nevnt over; 2.0E er firesylindret, 2.3E er femsylindret.

Søk på "åpent luftfilter" på dette underforumet, så finner du absolutt alt du trenger å vite om dette til KE-jetronic motorer.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over; 2.0E er firesylindret, 2.3E er femsylindret.

Søk på "åpent luftfilter" på dette underforumet, så finner du absolutt alt du trenger å vite om dette til KE-jetronic motorer.

 

Ehm..2.0E er ikke firesylinderet.. Den er fem sylinderet! 2.0E er på en måte "limited edition" utgave av 90, med 2.0. Motorkode PS. 90 audien ble også levert med PS, KV og NG. Kan godt ta bilde av motor hvis dette ønskes:)

 

Men back to topic.. Likes and dislikes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm..2.0E er ikke firesylinderet.. Den er fem sylinderet! 2.0E er på en måte "limited edition" utgave av 90, med 2.0.

Riktig det, Audi 90 ble levert med R5 2.0 (1995 ccm) fra 1987 til 1991.

 

Kjøp deg K&N innsatsfilter e.l. Alt annet blir mye styr å få montert siden filterboksen sitter fast i bensinmengdefordeleren.

 

Effektanlegg er omtrent bare en myte. Det gir stort sett bare mer lyd, sjelden mer effekt. Den delen av eksosen som er en flaskehals er grenrør/downpipe, er her man kan øke effekten. Men nå er det hovedsaklig lyd du er ute etter, og som Mikkel sier, Simons har anlegg. Om du kan sveise selv, kan du vurdere Flowmaster eller Magnaflow. Begge disse gir ut mye gromlyd. Med Flowmaster høres motoren sint ut, Magnaflow gir mørkere lyd. Husk at 2,5" blir for stort, hold deg til 2" eller helst 2,25" anlegg.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker for svar!

Har vært offline here julen, så har ikke hatt tilgang til internett før nå.

 

Her kommer bildet du ville ha Mikkel, selv om quattro allerede har bevist min påstand.

Dette er da motorrommet i min audi 90 2.0E

dsc02800gm5.th.jpg

 

Trur nesten jeg dropper innsatsfilter inntill videre, men effektanlegg skal jeg ha:)

Skal inn på EU kontroll om ikke så alt for lenge, bør jeg vente med effektanlegget til jeg har vært inne på kontroll? med tanke på støy nivå osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det, Audi 90 ble levert med R5 2.0 (1995 ccm) fra 1987 til 1991.

 

Kjøp deg K&N innsatsfilter e.l. Alt annet blir mye styr å få montert siden filterboksen sitter fast i bensinmengdefordeleren.

 

Effektanlegg er omtrent bare en myte. Det gir stort sett bare mer lyd, sjelden mer effekt. Den delen av eksosen som er en flaskehals er grenrør/downpipe, er her man kan øke effekten. Men nå er det hovedsaklig lyd du er ute etter, og som Mikkel sier, Simons har anlegg. Om du kan sveise selv, kan du vurdere Flowmaster eller Magnaflow. Begge disse gir ut mye gromlyd. Med Flowmaster høres motoren sint ut, Magnaflow gir mørkere lyd. Husk at 2,5" blir for stort, hold deg til 2" eller helst 2,25" anlegg.

 

Har ikke problem med å sveise nei, men har flowmaster nordisk leverandør, eller må eksosen bestilles fra usa?

 

Også en ting til, 2.5" blir for stort.. pga lyd, eller at den ser litt for drøy ut?

Takker for svar så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke problem med å sveise nei, men har flowmaster nordisk leverandør, eller må eksosen bestilles fra usa?

 

Det vet jeg sannelig ikke. Jeg bestilte gjennom Velox Motor.

 

Også en ting til, 2.5" blir for stort.. pga lyd, eller at den ser litt for drøy ut?

Takker for svar så langt :)

 

2,5" er for stort da det vil gi effekttap. Du vil få turbulens i eksosrøret, noe som gir mer luftmotstand og dermed tapt motoreffekt (noe du ikke ønsker) ;)

I tillegg, jo større eksos, jo mere bråk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg sannelig ikke. Jeg bestilte gjennom Velox Motor.

 

 

 

2,5" er for stort da det vil gi effekttap. Du vil få turbulens i eksosrøret, noe som gir mer luftmotstand og dermed tapt motoreffekt (noe du ikke ønsker) ;)

I tillegg, jo større eksos, jo mere bråk.

 

ok, takker for svar:) litt bråk er jo gromt, men det skal ikke overdrives heller. Tapt motoreffekt er heller ikke et ønskelig alternativ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår