Gå til innhold

Vectra A, dashbord, varmeapp.deksel.

Ranger emnet


kimulstein88

Anbefalte innlegg

Har problemer med å skjønne hvordan jeg får tatt ut dekselet der hvor det er knapper for varmeapparatet?

 

Det er det dekselet til venstre for klokken midt i. Har demontert alt rundt. Så selve dekselet henger bare fast i "armene" som styrer varmeapparatet.

OPEL_VECTRA_A_PW18623.jpg

 

 

Grunnen til demonteringen er at jeg skal ha byttet lyspæren bak der.

 

På forhånd takk for svar ;)

 

- Kim -

Mercedes 300E 87'

Mercedes 300TE 4Matic 92'

Mercedes 230E 92'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, dere!

 

Får inntrykk av at om jeg "drar" dekselet ut så jeg får tak i lyspæra, så vil ikke dekselet "naturlig" tilbake til plassen sin.. har dette noe praktisk å si i forhold til funksjoner og sånt? :O

 

Har haynes bok selv ,på svensk, men fann ikke noe om wire og hvor å hekte av å sånn. skal ta å se et par ganger til ;D

 

Klokken er det bare å vippe ut med flatjern ja, kan ikke bomme på den ;) bare å prøve.

Mercedes 300E 87'

Mercedes 300TE 4Matic 92'

Mercedes 230E 92'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

pæren ligger helt øverst til venstre bak dette dekselet. bare å dra forsiktig ut pæren fra dekselet.

 

om du har lyst til å se hvordan ting henger sammen å sånn så kan du jo alltids bare demontere hanskerommet. tar 5 min, er nesten bare en del, tar den ut hel. 4 skruer + noen plastikkfester som du må rotere under dashen.

Da når du tak i alle ting bak, slik som vaierfestene til dekselet du sliter med.

 

Den pæren du finner bak dekselet der får du kjøpt hos alle bensinstasjoner rundt om ;) husker ikke spesifikasjoner på den..

 

Tips! -> slå på tenningen/start motoren slik hanskeromlyset kommer på, da lyser det bak dashbordet også ;) slik du ser litt lettere..

Mercedes 300E 87'

Mercedes 300TE 4Matic 92'

Mercedes 230E 92'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår