Gå til innhold

Orginale fjærer med spaxjusterte dempere?

Ranger emnet

Einart

Anbefalte innlegg

har lurt litt på å montere på orginal fjærer bak på kadetten c igjen siden den er litt lavere bak en fremme

(pga anlegget veier en del)...men er det noe serli lurt å bruke orginalfjær bak med spaxdemperene mine? kordan blir dette om fks eg kommer i kontroll ellernoe? har målt spaxdemperene er like lange som orginal demperene...

Bruker gummi mellomlegg bak..som orginalt var det...vist eg hadde fjernet gummi mellomleggene fremme som fjærene står på hadde bilen blitt littegrann lavere da? husker ikkje heilt om det var gummimellomlegg..enten oppe eller nede med fjæra...men er det noe lurt uansett å ikkje ha noe gummimellomlegg som var orginalt? går det greit å kjøre med osv? kunne tenkt å hatt den litt senka mer fremme...:S

men skal se først se om det går greit med 195/45/13 hjul bak til våren igjen.. når eg hadde 205/60/13 bak når eg hadde senka bilen 60/60 så låg bakskjermene i ett med bakhjula...kjørte ca 100m bortover tunet og dekket skrapa i hjulet...

lurer og på noe som irriterer meg....at bilen min ser lavere ut på ene siden en den andre..(skeiv liksom) dette gjelder fremme og bak på samme sia.. venstre siden om jeg står bak bilen å ser......noen som har en forklaring på det??

takker for svar

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 195.45.13" 8tommers felg.. går bra det... kan d vær at d har mer tyngde på ene siden?

ja det veit eg...ser bra ut på din kadett.. hmmm veit ikkje heilt...vell eg veger noe med 70kg og anlegget har ett par forsterkere baki på ene siden og ene suben veger litt som står på venstre siden så har eg ett tungt maxxima batteri på andre siden og ett framme...synst det burde være likt men:S...jaja.. en kompis av meg sin gamle taunus cupe er enda skjeivere men trur den er litt ramme skjeiv ellernoe...hmm..jaujau..

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:P ja har tenkt noe på det...men kassen må stå for å stive opp hattehylla mi og så...får se ka som skjer i fremtia..ganske det blir kjøpt nye orginal fjærer som ikke kansje e så segne en dei andre orginale eg har...så får eg ett par cm opp igjen..men får sjå..skal teste med 195/45/13" skosåler på mine bredda felger og vist det funker så får det bare være sånn trur eg..

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min soper i hjulbuene når jeg er 2 i bilen og treffer en god hump..

har truffet noen fæle humper av og til når demperene har vert ganske stiv...huff stakkars bil tenker eg.. ja når eg hadde orginal fjærer bak og demper og 205/60/13 hjula bak kunne eg ha max 3 lette personer i bilen...sopa hele tiden hehe..:S en gang eg skulle kjøre 3 personer hjem låh skjermene bak i ett med bakhjula..så det gikk ikke vertfall:P

eg har vertfall banka opp kanten både fremme og bak i hjulbuene så hjelpte litt..

har du demperene dine på det stiveste ? vist du har justerbare dempere da..

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki...ja det homper godt det :P jekli arti å kjøre med stiv bil:P men når det er snø på veier og kjettingspor er det helt jekli å ha demperene på det stiveste...så derfor stilte eg demperene på det mykeste igjen for var bare travelt for meg og bilen:P

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider