Gå til innhold

Caddy 04 alarmen går stadig vekk :(

Ranger emnet

castman

Anbefalte innlegg

Hei, gjelder min 04 caddy. Har fått problemer med at alarmen går hytt og pine uten å se noe til kjeltringer!

Hvordan skal jeg gå frem ved feilsøking? Jeg har et multimeter og kan grunnleggende elektro ferdigheter..

Tilslutt er det mulig å deaktivere alarmen slik jeg kan i hvert fall få bilen låst, uten at det skulle starte å ule? nappe ut sikring etc.. ?

Takker for alle svar og innspill !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det original alarm, eller defa/lignende?

De vanligste problemene er dørbryterne og generell kontaktfeil. Sjekk dørbryterne først, ta de ut og smør med wd40 :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja. Da må du nok inn i låsekassene ja, kronisk feil på volkswagen dette. Problemet er at mikrobryterne inni der ikke tåler vann(!), så det lureste og billigste er å kjøpe nye fra f.eks elfa.se, og kjøpe noen som er vanntette. blir litt skruing, men billigere og bedre enn å kjøpe nye låsekasser ihvertfall.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, testet å spraye godt med wd40 inne hverav låsemekanismene rundt om på bilen, uten å hjelpe. Det er mange dører på bilen så må nesten finne mer kontret hvilken låsemekanisme som kødder før man starter å skru for mye :P

Er det låsekassene til fremredørene som mest sannsynelig er ødelagte?

Er vel ikke mulig å måle eller lignede for å en indikasjon på at en bryter er defekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Vet jeg er litt sent ute, men jeg fikk samme problem på min 1(!) år gamle caddy. Ringte servicesjefen der jeg kjøpte bilen og fikk beskjed om å ta av pluss polen og sette den på igjen.. Gjorde det og alt funket fint.... i en halvtime... Satte bilen inn på verkstedet og da viste det seg at det var en "styreenhet" som var røket. Måtte bestille delen fra Tyskland, så nå kjører jeg "gammel-caddyen" så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider