roger olsen Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 Har irriterende knirkelyder inne i dashbordet på min 03 Cooper. Er det noen som har erfaringer med dette og forslag til aksjon for å finne ut av dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet Desember 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 Knirkelyder i dasjbordet er et UTROLIG vidt begrep. Er det INNI dasjbordet eller utenpå, oversiden eller undersiden? (jeg har en liten knirkelyd i høyre side oppådasjbordet og da hjalp det å slå litt på dasjbordet :)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cooper_S Skrevet Desember 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 tror du vil finne en løsning i denne tråden fra MINI2.com http://www.mini2.com/forum/faults-fixes/61947-how-fix-diverse-squeaks-rattles-your-car.html eller denne fra NAM, http://www.northamericanmotoring.com/forums/stock-problems-issues/151803-i-stopped-all-dash-rattles-and-squeaks.html#post2439809 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Hva er den felttapen det refereres til? Filttape? Finnes de bildene som mangler på mini2.com innlegget noen andre steder? Jeg har EN lyd om irriterer meg. Det er en dirrelyd fra midten på dash ved speedo. Kommer kun når bilen er kald, og bilen står på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cooper_S Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Hva er den felttapen det refereres til? Filttape? Felttape er filttape, ja. Fås f. eks på hobbybutikker. http://www.hobbykroken.no/index.php?main_page=index&cPath=158 Finnes de bildene som mangler på mini2.com innlegget noen andre steder? Fant noen bilder under bildegalleriet til han som opprettet tråden. http://www.mini2.com/galleries/showgallery.php/ppuser/17157/cat/500 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Glimmrende.... :) Noen her som har demontert dash'en? Har hørt flere si det er en ganske enkel jobb. Jeg begynte såvidt i sommer, men gav opp. Var livredd for at jeg skulle knekke noe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roger olsen Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Da har jeg funnet løsningen på knirkelyder i Dashen. Demonter deksel på hver side av dashen, kjøp en beholder med byggskum (isolasjon) kr.80. Skjøt på munnstykket med en passende slange ca.50 cm. Stikk så slangen inn gjennom åpningen i siden og spray inn skum, fordel det i de ommrådene ulydene kommer fra, la tørke i 30 min. og nyt "stillheten" NB. husk at skummet ekspanderer ca.150% Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Hehe.... Tror deg på at det blir stille, men tror det må finnes en bedre løsning... Byggskum inni dashen er vel ikke helt optimalt? :D Og ja, det ekspanderer mye. Tabbet meg litt ut når jeg skulle bruke byggskum rundt vinduene mine i leiligheten... :op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Hehe.... Tror deg på at det blir stille, men tror det må finnes en bedre løsning... Byggskum inni dashen er vel ikke helt optimalt? :D Og ja, det ekspanderer mye. Tabbet meg litt ut når jeg skulle bruke byggskum rundt vinduene mine i leiligheten... :op: Slik teip brykest til å teipe legningsmatter med, jeg vil tro at en får kjøpt det på de plassene de selger ting og tang til biler. Vist ikke så vet jeg at RELEKTRA selger det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg