Gå til innhold

Bygge subkasse

Ranger emnet

royandre

Anbefalte innlegg

Hei, skal bygge eit par subkasser, 2stk 1x12", 2stk 2x12" og ein til 2x10", men er ikkje sikker på ka material og volum eg bør ha=S Lurte på å bruke 20mm kryssfinerplater eller forskalingsflaker 16mm? eller blir 16mm for tynt og basslyden for simpel? Går det eventuelt an å bruke sponplater? eller vil det slå seg?

Volumet er vel litt over 1liter pr tomme? trur eg:)

takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skal bygge eit par subkasser, 2stk 1x12", 2stk 2x12" og ein til 2x10", men er ikkje sikker på ka material og volum eg bør ha=S Lurte på å bruke 20mm kryssfinerplater eller forskalingsflaker 16mm? eller blir 16mm for tynt og basslyden for simpel? Går det eventuelt an å bruke sponplater? eller vil det slå seg?

Volumet er vel litt over 1liter pr tomme? trur eg:)

takker for svar:)

Det beste du kan bruke når du skal bygge subkasse er MDF platter fåes på dei fleste byggevarefirmaer det er ein fin guide til bygging av subbkase her på forumet følg denne så skal nok alt gå perfekt ;) og du finner somregel litermålet på heimesida til produseten..

håper det odner seg og god jul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le jeg....

Det finnes ikke noen egen kasse til 12", det varierer fra element til element ;)

Hvis trådstarter oppgir hvilke element han skal ha kasse til, så kan vi anbefale kasser til han, hvis han ikke klarer å gå inn på produsenten sine sider, og finne det selv ;)

Da står BM på subane og so noke på cromkanten rundt, men da kan eg sjekke seinare.. eg berre lurte på volum sånn ca på kassa til forskjellige størrelsa på element.. og om det skal være meir eller mindre volum om eg har lukka kasse, trur da e mindre men,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider