royandre Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 Hei, skal bygge eit par subkasser, 2stk 1x12", 2stk 2x12" og ein til 2x10", men er ikkje sikker på ka material og volum eg bør ha=S Lurte på å bruke 20mm kryssfinerplater eller forskalingsflaker 16mm? eller blir 16mm for tynt og basslyden for simpel? Går det eventuelt an å bruke sponplater? eller vil det slå seg? Volumet er vel litt over 1liter pr tomme? trur eg:) takker for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlaDonk Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 Hei, skal bygge eit par subkasser, 2stk 1x12", 2stk 2x12" og ein til 2x10", men er ikkje sikker på ka material og volum eg bør ha=S Lurte på å bruke 20mm kryssfinerplater eller forskalingsflaker 16mm? eller blir 16mm for tynt og basslyden for simpel? Går det eventuelt an å bruke sponplater? eller vil det slå seg?Volumet er vel litt over 1liter pr tomme? trur eg:) takker for svar:) Det beste du kan bruke når du skal bygge subkasse er MDF platter fåes på dei fleste byggevarefirmaer det er ein fin guide til bygging av subbkase her på forumet følg denne så skal nok alt gå perfekt ;) og du finner somregel litermålet på heimesida til produseten.. håper det odner seg og god jul :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 21mm MDF "skal" du bruke. litt over 1 liter pr tomme???? Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royandre Skrevet Desember 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 21mm MDF "skal" du bruke. litt over 1 liter pr tomme???? Ja då blir da ca 30liter på 2x12" ? men eg veit ikkje eg, berre eit spørsmål.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbetten89 Skrevet Desember 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 30 liter på 2x12'' hørtes veldig lite ut =\ hvilke subber er det? Siter 1996 Vectra B 2.0 - Pioneer - Inphase - Rockford Fosgate - Soundstream Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Desember 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2008 jeg har 45liter på hver 12".. det er nesten optimalt.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Må bare le jeg.... Det finnes ikke noen egen kasse til 12", det varierer fra element til element ;) Hvis trådstarter oppgir hvilke element han skal ha kasse til, så kan vi anbefale kasser til han, hvis han ikke klarer å gå inn på produsenten sine sider, og finne det selv ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royandre Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Må bare le jeg....Det finnes ikke noen egen kasse til 12", det varierer fra element til element ;) Hvis trådstarter oppgir hvilke element han skal ha kasse til, så kan vi anbefale kasser til han, hvis han ikke klarer å gå inn på produsenten sine sider, og finne det selv ;) Da står BM på subane og so noke på cromkanten rundt, men da kan eg sjekke seinare.. eg berre lurte på volum sånn ca på kassa til forskjellige størrelsa på element.. og om det skal være meir eller mindre volum om eg har lukka kasse, trur da e mindre men,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rocco89gtx Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 28-30l per element i lukket kasse Siter 1989 VW scirocco GTX 1962 Ford Taunus 12m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg